Ik weet dat Radical Design recentelijk een velomobiel tas heeft ontwikkeld. Even naar gekeken, maar mijn 'werkplek' in de Quest is al goed ingericht. Gisteren ontmoet ik in Woerden bij de vergadering van de NVHPV Mark Burgers van ACE ligfietsen in Winterswijk. Na afloop van het Giessen weekend vorig jaar is de demo-Quest van Mark te koop. Het lukt Mark niet makkelijk om een koper te vinden voor de prijs die hij in zijn hoofd heeft. 'Of ik hem wil kopen en verkopen'. Nou moet je een aap niet willen leren klimmen, evenmin als Wim leren een Quest te verkopen. Met één telefoontje heb ik een koper voor Mark en de volgende morgen is de Quest verkocht. Tegenprestatie van Mark, een kop koffie en daar ben ik meer dan tevreden mee. Totdat Mark mij gisteren een velomobiel tas in mijn handen duwt. Da's niet nodig, maar wel heel aardig.
Vandaag kijk ik of de tas toch een goed leven kan krijgen aan boord van de 305. De eerste belemmering is dat de tas bedoeld is om links tegen de wielkast aan te zetten. Daar zit mijn bidonhouder. De tas past evenwel prima tegen de bidonhouder aan en blijft precies onder mijn elleboog steuntjes. Een nieuw probleem is dat daar ook mijn Ibiliet bakje met de Canon G10 staat. In het modelleren van dat bakje heb ik mijn hele ziel en zaligheid gelegd en het bakje past dan ook voor geen meter aan de rechterkant. Aan de rechterkant zit mijn Camelbak en water en camera's worden niet gauw vrienden.
Past de velomobiel tas misschien ook niet rechts? Nou ja, eigenlijk gaat dat ook prima. De tas is voorzien van twee gazen buitenvakjes voor sleutels e.d. Er is binnenin nog een vakje en aan de achterkant kun je een meegeleverde draagriem haken.
De overzichtsfoto's tonen nu de nieuwe werkplek.