Bij mijn vorige Quest had ik een speciaal beugeltje laten maken om mijn GPS vlak voor het stuur te monteren. Dat beviel zeer goed. Helaas paste het beugeltje door de nieuwe shifters niet meer op de stuurstang. De GPS verhuisde tijdelijk weer naar de wielkast maar moet zeker weer op het stuur.
Vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en de boor in een nogal cruciaal onderdeel van de Quest gezet, het stuur.
Ik schuif het schuim om het stuurtje naar rechts en boor met steeds groter wordende boren een gat van 9,5 mm. Uiteindelijk moet ie 10 mm worden, maar voor een goede klempassing wordt de rest met de vijl gedaan. 10 mm lijkt een heel gat en zou het stuurtje kunnen verzwakken. Dat valt wel mee, veel kracht komt er niet op. De linkerkant van het stuur waar wel meer kracht op komt tijdens het remmen, blijft onaangeroerd.
Het gat moet niet teveel naar rechts komen, daar rust mijn rechterduim altijd net naast de shifter.
Het boren is zo gepiept, het vijlen neemt flink meer tijd in beslag. Te klein betekent dat de 10 mm RVS staf er niet in gaat, te ruim levert hinderlijke speling op. Helaas scheurt het schuim rond het stuur, geen nood, Bisontix is altijd in de buurt.
Na een uurtje knutselen is het resultaat volledig naar mijn zin. De Oregon zit heel stevig op zijn plaats en het oogt prima. Als de GPS niet in gebruik is kan ie er snel afgehaald worden en blijft alleen een kleine opening in het schuim zichtbaar.