Vandaag blijf ik thuis, er wordt een nieuwe iPhone 5 bezorgd. Kan de Quest mooi onder de douche. Zo smerig als de fiets nu is is ie nog nooit geweest. Nadat ik de racekap erop heb gezet kan de autowas borstel ter hand worden genomen. De prut loopt in stromen van de onderkant van de Quest af. Ook de banden worden schoongeborsteld.
De Furious Fred raakt nu elke paar honderd kilometer lek. Natuurlijk kan ik een lekbestendiger achterband monteren. En laat ik duidelijk zijn, als je voor je werk in het donker met de fiets op weg moet, monteer dan Marathon Plus banden.
Het plezier in het fietsen wordt een stuk minder maar je hoeft zeker niet de fiets uit.
Daarom een experiment met een speciale binnenband. Dit is de 300 gram wegende Michelin Protek Max. Deze € 9,50 kostende binnenband heeft een heel speciale profilering.
Michelin claimt dat bij een doorboring het ontstane gaatje wordt dichtgedrukt. Dit in tegenstelling tot een normale binnenband die door de toename van het volume bij oppompen dunner wordt. Een gaatje wordt daardoor groter en de band is snel leeg.
Zou er een gaatje in de Protek Max ontstaan dat niet direct wordt dichtgedrukt, dan zal de vloeistof, ongetwijfeld een soort latexmelk, het gaatje alsnog dichten.
We gaan het gewoon proberen en ik hou jullie op de hoogte.