Het idee van het testfietspad in de garage heeft veel instemmende reacties gekregen. Jos H. (Velomobiel.nl) mailt me met tips hoe het raamwerk te maken. Onze gedachten lopen synchroon. Het brengt me op het idee om Ymte te vragen of Allert dit wil lassen. Direct zijn de mannen bereid dit voor me te doen.
Ik stuur een schetsje en 4 stuks 10 cm grote PVC wielen met rubber banden naar Dronten. Omdat een flinke delegatie van Velomobiel.nl volgende week naar Roemeniƫ reist moet de klus deze week al geklaard zijn. 'Lukt dat Ymte?'. En het lukt. Vanmiddag al rij ik naar Dronten en neem de frames in ontvangst. Perfect laswerk, zelfs een viertal heuse rubber handvatten heeft Allert er op gemaakt.
In de frames komen betontriplex bodems. Daarna een afspraak maken om het wegdek er in te laten maken.
Wederom hartelijk dank Velomobiel.nl voor de uitstekende en snelle actie.
Update 7-12-2012
Ik wil de fietsgoten, en uiteraard ook de pendel met wielen en banden, 's nachts laten afkoelen om ook te meten bij koudere omstandigheden. Betontriplex is vrij goed bestand tegen vochtige condities buiten. Trespa is nog beter. Als ik evenwel zie hoe duur Trespa is, is het besluit om er aluminium bodems in te maken gauw genomen. Van der Velden in Limmen knipt twee platen van 1900 x 195 x 2 mm. Met Polymax kit lijm ik deze in de profielen.
Een afspraak om bij Dura Vermeer in Eemnes de goten te vullen met asfalt staat voor komende week gepland.