Door een bijzondere constructie van de voorvork is er geen balhoofd nodig. Daardoor kan de Rohloff naaf een heel stuk lager worden geplaatst en zit ie niet in het gezichtsveld. Dat is ook nodig omdat één van de luchtslangen over de Rohloff naaf zal lopen.
Bram is één van de kleinere fietsers en hij kan de pedalen prima rond draaien. Dat lukt alle andere teamleden, inclusief de lange David Wielemaker, ook. Wel is er een kans dat een scheenbeen bij het ongewild uit het linker pedaal schieten tegen de bracket van de Rohloff naaf kan komen. Daarvoor heeft Piet al een herzien ontwerp voor de bevestiging van de Rohloff naaf getekend. Hiermee is dit probleem ook getackeld. De juiste plaatsing van alle componenten is belangrijk omdat de VeloTilt maar 248 cm lang is.
Uitgebreid staan we stil bij de achterste wielophanging. Er moeten keuzes gemaakt worden tussen geavanceerd en duurder of eenvoudig maar zwaarder. Beide mogelijkheden zijn nu ontwikkeld en kunnen beide op de inmiddels vervaardigde montagebalk worden aangebracht.
Foto:
Op het stoeltje Jeroen Koelman, staand Bram Smit en hurkend Piet Kunis