tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post2944640021473269237..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Banden en velgen test, tire and rim reviewWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-11028511227257356672011-07-14T14:27:02.007+02:002011-07-14T14:27:02.007+02:00Hi Willem,
De 26" inch band is echt voorzien ...Hi Willem,<br />De 26" inch band is echt voorzien van de naam 'Contact'. 47 mm breed en mooi lichtlopend.<br />Ik heb er straks 3 in de webwinkel.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-30815741537298829852011-07-03T11:40:03.696+02:002011-07-03T11:40:03.696+02:00Ik ben vooral een tourfietser en ben dus nogal gei...Ik ben vooral een tourfietser en ben dus nogal geintereseerd in de resultaten van die Conti Contact. Welke band is dit precies? Er zijn zoveel Contacts, en ik kan op de Conti website geen band vinden die alleen maar Contact heet.<br />WillemWillemhttps://www.blogger.com/profile/01421405679737892329noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-52537397600462757282011-01-03T21:36:39.855+01:002011-01-03T21:36:39.855+01:00Hi Johan,
Ik heb de kleine Contacts niet getest, w...Hi Johan,<br />Ik heb de kleine Contacts niet getest, weet zelfs niet dat ze bestaan. Zouden ze wel bestaan dan is het goed mogelijk dat ze dezelfde goede prestaties zullen neerzetten. Wel uiteraard met 40% hogere rolweerstand, want een 20" wiel heeft nou eenmaal een 40% hogere rolweerstand dan een 26" wiel met hetzelfde bandtype.<br />Verwissel de Contact niet met de SportContact, dezeWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-85365388796319844322011-01-03T21:15:45.739+01:002011-01-03T21:15:45.739+01:00dag Wim,
weer veel velomobielplezier toegewenst d...dag Wim,<br /><br />weer veel velomobielplezier toegewenst dit jaar.<br />Een vraag: zegt het goede resultaat (n)iets over de 20 inch Continental Contact banden? Ik rij mango, nu met schwalbe MP. Het lijken me duurzame voorbanden.<br /><br />bedankt,<br />JohanJohannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-7035426284135058582010-12-25T18:32:31.611+01:002010-12-25T18:32:31.611+01:00Hi Allium,
Testing with a 622 tire is not possible...Hi Allium,<br />Testing with a 622 tire is not possible. On a velomobile these wheels are not used and we don't have the wheels to test. But I can tell you that with greater wheels the rolling resistance will be lower the same percentage as the wheel gets bigger. For instance a 26" wheel runs 40% faster than a 20" wheel, given that the tires are the same. On smaller rims we can you Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-33701999499922171802010-12-25T18:25:39.850+01:002010-12-25T18:25:39.850+01:00Hi Allium,
The height of the platform is 10,5 cm. ...Hi Allium,<br />The height of the platform is 10,5 cm. The weight of the car and rider is about 120 kg.<br />The Michelin is 1.40 inch wide.<br />Best regards,<br />Wim SchermerWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-6739740669304131132010-12-25T14:37:57.435+01:002010-12-25T14:37:57.435+01:00Great test! I have some questions though.
What is ...Great test! I have some questions though.<br />What is the height of the platform?<br />Total weight?<br />The XCR road is 1.4" wide? "draad"?<br /><br />And, could you please, sometime, compare to a well known 622 race tire?Alliumnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-24425746764097097622010-12-25T09:59:15.032+01:002010-12-25T09:59:15.032+01:00ik heb eerder al gezocht naar extra brede velgen
...ik heb eerder al gezocht naar extra brede velgen<br /><br />http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=5303<br /><br /><br />ik verwacht dat een brede en hoge band<br />minder verschil zal geven<br />het is het onderste gedeelte van de band dat het meest moet vervormen<br /><br />bovenaan maakt het wat minder uit of het een ballon-band-vorm of een u-vorm is<br /><br />10 % lijkt mij een Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-69489886147112574562010-12-20T13:39:26.624+01:002010-12-20T13:39:26.624+01:00Hi Walter,
De velgen wegen 250 gram per stuk meer....Hi Walter,<br />De velgen wegen 250 gram per stuk meer. Dit extra gewicht is in de rolweerstandproeven meegenomen. Het netto verschil is 10% in het voordeel van de brede velgen.<br />De stuuruitslag wordt niet beperkt door de velgen, maar door de banden. De bredere velgen veroorzaken natuurlijk wel dat de banden iets breder uitdijen, maar dat is naar beide kanten een kwestie van enkele Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-28035466575763806432010-12-20T13:13:48.460+01:002010-12-20T13:13:48.460+01:00Hoi Wim,
je schrijft dat je die 10% weerstandsred...Hoi Wim,<br /><br />je schrijft dat je die 10% weerstandsreductie gratis krijgt, maar ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat de gratis lunch niet bestaat ;-) Vandaar twee vragen over de prijs die je er voor betaalt:<br />- Wat is het verschil in massa? Ik neem aan dat die bredere velgen meer wegen.<br />- Welke gevolgen hebben de bredere velgen voor de stuuruitslag?<br /><br />Heb je Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-85665424085001929002010-12-19T00:01:51.304+01:002010-12-19T00:01:51.304+01:00Dat Perfect Moirees 20/406 zo moeilijk omleggen is...Dat Perfect Moirees 20/406 zo moeilijk omleggen is absoluut niet OK. Als ze zelfs binnen, om een vrijstaand wiel en met montagevloeistof niet rond te krijgen zijn, maakt de band vrijwel onbruikbaar.<br />We zullen dinsdag proberen of het om een 25 mm brede velg wel gaat.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-78928742860605904482010-12-18T23:51:19.252+01:002010-12-18T23:51:19.252+01:00Wat betreft het monteren van de Perfect Moirées he...Wat betreft het monteren van de Perfect Moirées heb ik dezelfde ervaring : het omleggen gaat moeilijk en het bobbelvrij krijgen nog moeilijker. Ik pomp ze tegenwoordig tot een bar of 9 op en laat ze een nachtje staan, de dag erna zijn ze bobbelvrij. Gesprongen binnnebanden heb ik gelukkig nog niet gehad ....stradaatjehttps://www.blogger.com/profile/00478137009326198037noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-37804705733378045792010-12-18T23:46:14.963+01:002010-12-18T23:46:14.963+01:00Hi Paul,
Ik wijs dit keer geen winnaar aan, daarvo...Hi Paul,<br />Ik wijs dit keer geen winnaar aan, daarvoor zijn er te weinig banden getest en de banden te verschillend. Realiseer je wel dat de Durano een officiële druk mag hebben van 6 bar. Bij die druk loopt de band 31,05 meter ver. De Continental Contact op 6 bar, formeel gesproken ook te hard, komt dan al 32,94 meter ver.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-19981893511320090682010-12-18T22:31:26.520+01:002010-12-18T22:31:26.520+01:00Hoi Wim,
Volgens mij was in 2009 de PM 54 de grot...Hoi Wim,<br /><br />Volgens mij was in 2009 de PM 54 de grote winnaar. Nu is, als ik even uit ga van de max toelaatbare druk, de cont grand prix de winnaar 1: 35,76 . <br />2e: durano:31,05 3e cont contact, 27,13. Je wou toch niet de brede 47 cont. contact op 6 bar vergelijken met een smalle 28 band op 6 bar hoop ik. Die 28 band is op 6 bar nog half zacht. <br /><br />Groeten,<br /><br />simply redhttps://www.blogger.com/profile/00814381802602530460noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-22484036201739593482010-12-18T18:54:18.352+01:002010-12-18T18:54:18.352+01:00Hi Jack,
Scherp opgemerkt!. Het is natuurlijk Nuna...Hi Jack,<br />Scherp opgemerkt!. Het is natuurlijk Nuna.<br />Correctie al doorgevoerd.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-6267250932491866232010-12-18T18:27:15.604+01:002010-12-18T18:27:15.604+01:00De Luna is dat de opvolger van de Nuna?De Luna is dat de opvolger van de Nuna?Unknownhttps://www.blogger.com/profile/03614236619999814878noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-20802371728401306372010-12-18T14:50:11.865+01:002010-12-18T14:50:11.865+01:00HI Paul,
Ik begrijp niet goed dat mijn conclusie v...HI Paul,<br />Ik begrijp niet goed dat mijn conclusie van 2009 over boord zou moeten. Of doel je soms op de kleine verschillen tussen de Durano en Grand Prix?<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-9010331135273035602010-12-18T14:09:02.174+01:002010-12-18T14:09:02.174+01:00Hoi Wim,
Mooi werk, bedankt. Kunnen we je conclus...Hoi Wim,<br /><br />Mooi werk, bedankt. Kunnen we je conclusie van medio 2009 overboord gooien:<br /><br />" Thuis drinken we koffie en ga ik rekenen voor dit verslag. De conclusie is - nog steeds - dat banden met een groot luchtvolume sneller zijn dan banden die een minder grote inhoud hebben. Daarbij zijn ze ook nog eens veel comfortabeler. Een klein nadeel is natuurlijk wel dat de simply redhttps://www.blogger.com/profile/00814381802602530460noreply@blogger.com