tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post3222439381441923781..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Training De Meent AlkmaarWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-9095712359281882802017-02-01T22:13:42.043+01:002017-02-01T22:13:42.043+01:00Hallo Wim, dat je in een bocht snelheid verliest h...Hallo Wim, dat je in een bocht snelheid verliest heeft niet zoveel te maken met het frontale oppervlak, maar meer te maken met de lijn die je rijdt, de middelpunt vliegende kracht, de hoogte van deze kracht en de spoorbreedte van het voertuig.<br />Als het totaal gewicht van het voertuig hoger is, het gewicht van de bestuurder hoger zit en je spoorbreedte kleiner. Dan verlies je snelheid, vanwegePeter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-46955544002492149612017-01-30T21:44:32.920+01:002017-01-30T21:44:32.920+01:00Dat is een pittige conclusie.
De weg er naar toe w...Dat is een pittige conclusie.<br />De weg er naar toe was /is de moeite waard denk ik.<br />Het is geen exacte wetenschap.<br /><br />Groeten<br />RudolfAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/16093492731487108333noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-50905972199430893202017-01-30T21:26:19.170+01:002017-01-30T21:26:19.170+01:00Hi Rudolf,
Bij het zoeken naar een oplossing van d...Hi Rudolf,<br />Bij het zoeken naar een oplossing van de tegenvallende snelheid van de VeloTilt zijn het frontaal oppervlak en de vorm bepalend. Het frontaal oppervlak van de Quest en de VeloTilt verschillen nauwelijks, de vorm wel.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-21765933729073447892017-01-30T21:21:02.051+01:002017-01-30T21:21:02.051+01:00Dag Wim,
Op grond van verschillen in snelheid,en v...Dag Wim,<br />Op grond van verschillen in snelheid,en verschil in frontaaloppervlak denk ik dat je gelijk hebt,ik denk hetzelfde.<br />Daarom schrijf ik ook lijkt achterhaald.<br />Het is maar een gevoel.<br />Velo Tilt...nieuwe inzichten?<br /><br />Groeten<br />RudolfAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/16093492731487108333noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-56984436421460256372017-01-30T20:40:28.069+01:002017-01-30T20:40:28.069+01:00Dag Rudolf,
Ik vraag me af of de Quest vorm, inclu...Dag Rudolf,<br />Ik vraag me af of de Quest vorm, inclusief DF, wel zo achterhaald is. Het lijkt er sterk op dat bij de lage snelheden van een velomobiel het Nacaprofiel nog steeds heel goed is. Het profiel met de grootste diameter meer naar achteren, inclusief dat van de VeloTilt, werkt uitstekend als de wind min of meer recht van voren inkomt. Dit gebeurt in de praktijk alleen bij windstil weerWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-71760521777247395842017-01-30T19:52:42.399+01:002017-01-30T19:52:42.399+01:00Volgens mij is de quest een zeer geslaagd ontwerp
...Volgens mij is de quest een zeer geslaagd ontwerp<br />De gesloten wielkasten brengt aanzienlijk voordeel tov open wielkasten.<br />De DF met broek is een aanpassing,de stroomlijn zal beter uitgevoerd kunnen worden als het in de basis gesloten wielkasten zou hebben.<br />De quest met het breedste punt op 1/3 van de voorzijde is deels achterhaald,lijkt het als je nieuwe ontwerpen bekijkt.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16093492731487108333noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-73806831673478733742017-01-30T16:08:24.377+01:002017-01-30T16:08:24.377+01:00Dag Piet,
Een DF heeft een 16,4% kleiner frontaal ...Dag Piet,<br />Een DF heeft een 16,4% kleiner frontaal oppervlak dan een Quest. De DF XL zal uitkomen op een 10% kleiner frontaal oppervlak.<br />Het is inderdaad zo dat een Quest, met Ymte aan boord, precies even hard een heuvel afrolt als een DF met Daniel aan boord. <br />Als de DF een broek aantrekt wordt ie zo'n 10% sneller.<br />Wel is de DF in bochten een stuk sneller. Op Sloten Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-31178195444854777002017-01-30T15:10:57.074+01:002017-01-30T15:10:57.074+01:00Hoi Wim,
Het lijkt wel alsof de foto een verteken...Hoi Wim, <br />Het lijkt wel alsof de foto een vertekend beeld geeft. Mijn inschatting is dat een DF in racetrim ongeveer 5 tot 6% sneller is dan een een nieuwe lichte stijve Quest. Als je de wielkappen van de DF weglaat verdwijnt dit snelheidsverschil als sneeuw voor de zon en zal het verschil tussen Quest en DF erg klein zijn. Maar als je voor de snelste fiets gaat ligt een DF of Milan SL erg Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.com