tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post3725488656374986687..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: VeloTilt en Velox4Wim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-43211354169357935162013-11-28T20:54:26.132+01:002013-11-28T20:54:26.132+01:00Wat de mensen van de TU Delft doen is uiteraard hu...Wat de mensen van de TU Delft doen is uiteraard hun eigen zaak. Zonder sponsoring krijgen ze de zaak niet rond. Het gaat niet alleen om het bouwen maar ook de reis en het verblijf van een heel team moet worden bekostigd. Ik weet niet of ze crowdfunding hebben overwogen.<br /><br />De teams van de eerste drie Veloxen hebben de rol van de sponsorende bedrijven wel gewaardeerd. Dat het lichter, Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-13641340552313139722013-11-28T20:23:29.484+01:002013-11-28T20:23:29.484+01:00MIsschien begrijpen we Crowdfunding verschillend. ...MIsschien begrijpen we Crowdfunding verschillend. Ik heb al heel wat initiatieven 'gefund' gewoon voor de fun van de pure realisatie van droom naar werkelijkheid. Zonder enige andere tegenprestatie. Soms krijg je dan een bedankje of een geintje.<br /><br />Waar het me hier om gaat is dat ik vermoed dat er nog wel meer mensen zijn die gewoon een paar tientjes willen geven on een echt Harry van der Veldehttps://www.blogger.com/profile/08186400488207230119noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-57448925033177038242013-11-15T20:53:18.376+01:002013-11-15T20:53:18.376+01:00Dag Harry,
Velox kan niks met crowdfunding. Er kom...Dag Harry,<br />Velox kan niks met crowdfunding. Er komt namelijk nooit een verkoopbare Velox. TU Delft heeft wel een redelijk budget om ook zonder sponsoring de kunststof body zelf, met onze supervisie, te maken.<br /><br />VeloTilt is nog in prototype stadium. Wel wordt de fiets volledig modulair ontworpen. Dat maakt een eventuele productie op gescheiden locaties makkelijk.<br />Assemblage kan Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-89153326964460261222013-11-15T20:42:33.367+01:002013-11-15T20:42:33.367+01:00Dag Wim,
heb ik niet goed gelezen?
Crowd funding ...Dag Wim,<br /><br />heb ik niet goed gelezen?<br />Crowd funding lijkt me goed voor de Velox. Dan kunnen zij zonder dwang van bedrijven bij julleie hun project doen.<br /><br />De Velotilt daar wacht ik op voor mijzelf.<br />En ik neem aan dat je dat project zakelijk al goed hebt georganiseerd...Harry van der Veldehttps://www.blogger.com/profile/08186400488207230119noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-56594988294775261102013-11-12T11:11:01.836+01:002013-11-12T11:11:01.836+01:00Dag Harry,
Het is VeloTilt, Velox is nog wat snell...Dag Harry,<br />Het is VeloTilt, Velox is nog wat sneller :)<br />Dank voor je complimenten. <br />Crowdfunding is leuk maar zet de zaak wel onder druk. Er is ook nog geen gereed prototype. Als dit prototype, zeg over twee of drie maanden rijdt en aan de verwachtingen voldoet, nemen we een beslissing over mogelijke commerciƫle productie. We zouden dan een model van gedeeltelijke vooruitbetaling Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-19736151330062897772013-11-12T10:58:49.890+01:002013-11-12T10:58:49.890+01:00Naar aanleiding van dit artikel:
http://www.gizmag...Naar aanleiding van dit artikel:<br />http://www.gizmag.com/nissan-bladeglider-concept/29712/<br />werd ik nieuwsgierig naar de voortgang van de Velotilt. In de zomer was het nogal rustig.<br />Wat ik zie maakt me erg blij. Het ziet er naar uit dat het top-idee op hetzelfde hoge kwaliteitsniveau wordt uitgevoerd. <br /><br />Petje af, mannen! Professioneel!<br />En een speciaal compliment voor deHarry van der Veldehttps://www.blogger.com/profile/08186400488207230119noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-29012500740785744912013-11-09T11:27:43.537+01:002013-11-09T11:27:43.537+01:00 Leuke opsteker voor het VeloTilt team !
Dat wordt... Leuke opsteker voor het VeloTilt team !<br />Dat wordt sparen voor een reisje naar Battle Mountain !Bram Smithttps://www.blogger.com/profile/17209960441112273527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-82995390613148954992013-11-09T10:27:58.049+01:002013-11-09T10:27:58.049+01:00Een verschil van 20 of 40 kg maakt 1,1 km/u versch...Een verschil van 20 of 40 kg maakt 1,1 km/u verschil. Als je weet dat het record dit jaar met een verschil van 0,6 km/u is veroverd dan is het toch een behoorlijk verschil.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-41680401292669704862013-11-09T08:24:25.450+01:002013-11-09T08:24:25.450+01:00Volgens mij beperkt meer massa danwel vooral de ac...Volgens mij beperkt meer massa danwel vooral de acceleratie wat geen punt is omdat er geen tijdsmeting over de rit is, maar toch echt wel ook de topsnelheid. <br /><br />De rolweerstand van de banden - al zijn het speciale - mag dan wel op hoge snelheid een fractie zijn van de luchtweerstand, het blijft toch een tegenwerkende weerstand die als hij minder zou zijn een -iets - hogere snelheid zou Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com