tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post4138874074136613235..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Spoiler maakt velomobiel veiliger bij zijwindWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-46068611568335189762011-09-12T22:31:54.592+02:002011-09-12T22:31:54.592+02:00Soortgelijk effect geeft een spiraal om een fabrie...Soortgelijk effect geeft een spiraal om een fabrieksschoorsteen om de omslaande wervel te voorkomen (Karman wervel). (ref: http://nl.123rf.com/photo_1638758_een-metalen-schoorsteen-stengel.html ) Dus ik geloof zeker in de strip over de fiets. Zeker vandaag zou ik hem hebben gewenst. In 6 jaar velomobiel rijden nog nooit zo gezwabbert als vandaag !VeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-88042608956863392042011-09-12T22:04:01.184+02:002011-09-12T22:04:01.184+02:00Hi Peter,
De strip kan er vrij makkelijk weer af.
...Hi Peter,<br />De strip kan er vrij makkelijk weer af.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-57021859109069854472011-09-12T22:00:38.066+02:002011-09-12T22:00:38.066+02:00Hoi Jan, Wim Na vandaag windkracht 6 a 7 vanaf Al...Hoi Jan, Wim Na vandaag windkracht 6 a 7 vanaf Almere en uiteindelijk op de dijk van Nijkerk naar Spakenburg ga ik je idee ook uit proberen. Is de plakkracht zodanig dat het profiel er uiteindelijk ook weer schadevrij araf gehaald kan worden? <br /><br />hgr Peterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-63153423828369524852011-09-09T23:09:45.875+02:002011-09-09T23:09:45.875+02:00Hallo heren,
Ik rij zoals Wim al heeft beschreven...Hallo heren,<br /><br />Ik rij zoals Wim al heeft beschreven elke dag van Enkhuizen naar Hoorn en terug.<br />Auto heb ik niet meer, dus rij ik het hele jaar woon werk met de Quest.<br />Ik heb de Qeust nu vanaf 10 december 2010 en er staat nu 10764 km op de teller en kan dan ook wel zeggen dat ik nu wel een beetje weet hoe de quest rijdt onder verschillende omstandigheden.<br /><br />Storm komt Jan Reushttps://www.blogger.com/profile/04488019423236522902noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-73428293994909483862011-09-08T22:36:55.216+02:002011-09-08T22:36:55.216+02:00Hoorn - Enkhuizen een van de meest windrijke strek...Hoorn - Enkhuizen een van de meest windrijke streken van Nederland? Dat is niet te merken aan de opbrengsten van de windmolens die tussen Hoorn, Enkhuizen en Medemblik staan. In de noordkop, Friesland en de IJsselmeerpolders leveren windmolens naar verhouding tientallen procenten meer op.<br /><br />Dat het onderbreken van de luchtstroom voor minder zijwaartse kracht zorgt vind ik vreemd. Je zou Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-49662966848690958202011-09-08T22:14:21.451+02:002011-09-08T22:14:21.451+02:00Hoi Wim, Jan,
Kan ik me hierbij hetzelfde princip...Hoi Wim, Jan,<br /><br />Kan ik me hierbij hetzelfde principe voorstellen als bij het minivizier? Dus loslating van de luchtstroom? (net als de zigzagstriping op schaatspakken zeg maar)<br />In dat geval zou het profiel niet optimaal zijn: je wilt dan een scherpe bovenrand hebben voor maximaal resultaat m.i.<br /><br />Groet van QuesjerQuesjerhttps://www.blogger.com/profile/03382628720627885893noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-48031137122811904562011-09-08T20:57:01.697+02:002011-09-08T20:57:01.697+02:00Bij normale windkracht zal de wind nooit recht van...Bij normale windkracht zal de wind nooit recht van voren komen, maar altijd onder een hoek. De luchtstroom zal dan diagonaal over de fiets stromen. Het profiel dat op de fiets zit geplakt in lengterichting zal deze luchtstroom onderbreken en mogelijk zorgen voor een slechtere aerodynamica dus hogere luchtweerstand.VeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.com