tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post5011446787030016616..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: LEL 2014Wim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-50917666138792803392014-10-21T12:55:28.786+02:002014-10-21T12:55:28.786+02:00Hi Robert-Jan,
Het zit je niet mee man. Een klein ...Hi Robert-Jan,<br />Het zit je niet mee man. Een klein geluk bij een ongeluk is dat er de komende wintermaanden wat minder gefietst kan worden.<br />Ik hoop dat je er komend voorjaar weer in goede gezondheid bij kan zijn.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-3411777360436433442014-10-21T11:22:35.612+02:002014-10-21T11:22:35.612+02:00Wederom een mooie prestatie Wim,
Helaas zal ik de...Wederom een mooie prestatie Wim,<br /><br />Helaas zal ik de komende maanden geen Quest aanraken. Ik ben herstellende van een hernia-operatie en zal nog maanden rustig aan moeten doen. Ik volg echter alle ontwikkelingen op de voet.<br /><br />Sportieve groet,<br /><br />Robert-Jan BakkerRobert-Janhttps://www.blogger.com/profile/01470942965631148115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-77024086358641258182014-10-20T17:01:28.117+02:002014-10-20T17:01:28.117+02:00Dag Richard,
Ymte reed de eerste 10 kilometer 70 k...Dag Richard,<br />Ymte reed de eerste 10 kilometer 70 km/u.<br />De DF en DF XL zijn duidelijk sneller dan mijn getunede Quest. Het frontaal oppervlak is veel kleiner door de veel geringere breedte.<br />De vorm is beter, vooral de vorm van de rollbar achter het hoofd. De DF XL van Ymte weegt 22 kg en is ook nog eens veel stijver.<br />Daarnaast ligt ie veel lager op de weg.<br />Al met al denk Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-73933443561974984332014-10-20T16:43:08.691+02:002014-10-20T16:43:08.691+02:00Dag Wim,
Ik denk niet dat Ymte sneller zou zijn g...Dag Wim,<br /><br />Ik denk niet dat Ymte sneller zou zijn geweest als könig. König reed onder de door jou genoemde zware omstandigheden met zijn Milan SL de 2e tijd ooit bij LEL.<br />Is de Df XL ook sneller dan jouw volledig 'getunede' Quest?<br /><br />Groet, Richardvelofanhttps://www.blogger.com/profile/04738802914116729400noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-46672744012284690372014-10-20T13:15:15.284+02:002014-10-20T13:15:15.284+02:00Ik heb zo'n vermoeden als het een Milan XS was...Ik heb zo'n vermoeden als het een Milan XS was dat die met zulke harde wind goed heeft kunnen profiteren van zijn "nap-of-the-earth" eigenschappen ten opzichte van de andere velomobielen :-)))<br /><br />Hoe lager bij de grond het gehele voertuig, hoe minder kracht de wind heeft....<br /><br />Natuurlijk is dat een enorm sterke rijder. En Wim ook. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-86219453016630335662014-10-20T12:32:07.042+02:002014-10-20T12:32:07.042+02:00Dag Piet,
Ymte reed de eerste 10 km 70 km/u. Ik de...Dag Piet,<br />Ymte reed de eerste 10 km 70 km/u. Ik denk dat ie sneller zou zijn geweest dan König. De DF is zeker sneller dan de Quest.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-29548412872170003192014-10-20T10:29:53.809+02:002014-10-20T10:29:53.809+02:00Mooi resultaat Wim! Jammer van het lekrijden van Y...Mooi resultaat Wim! Jammer van het lekrijden van Ymte, had graag gezien waar hij op was uitgekomen in de DF. Hoewel ik op dit parcours niet verwacht dat de DF veel sneller is dan een Quest. De snelheid van Matthias is indrukwekkend, maar wellicht de man met het meeste vermogen?Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-52572460805339333582014-10-20T10:20:07.600+02:002014-10-20T10:20:07.600+02:00Hi Quezzzt,
Stond gewoon in de agenda van Ligfiets...Hi Quezzzt,<br />Stond gewoon in de agenda van Ligfiets.net.<br />Het is een paar keer in het vrijdagbericht aangekondigd en ook een keer in een apart bericht op ligfiets.net vermeldt. <br />Degenen die de LEL vaker rijden weten dat het altijd op de derde zondag in oktober is.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-57323734829392012762014-10-20T10:15:00.059+02:002014-10-20T10:15:00.059+02:00Hi Glen,
I really don't know what tire Schwalb...Hi Glen,<br />I really don't know what tire Schwalbe intended to develop out of this one. Fact is that it runs lighter than an F-lite although they look like a Big Apple.<br />Best regards,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-8441149813719069822014-10-20T10:12:52.288+02:002014-10-20T10:12:52.288+02:00Hi Glen,
The Michelin are very thin on the roadcon...Hi Glen,<br />The Michelin are very thin on the roadcontact area. They last about 600 km but can also be shredded in one competition. The Nina Blue are somewhat less fragile, but they also are very thin. The Nina Blue weighs only 150 grams.<br />A radial tire can be made strong enough for all day use.<br />On the VeloTilt they can only used for competition not for everyday use.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-59424550420275761832014-10-20T10:05:44.987+02:002014-10-20T10:05:44.987+02:00Het lijkt erop dat het goed gaat komen met de lock...Het lijkt erop dat het goed gaat komen met de lock.<br />Omdat de eerste versie met de hand is bewerkt werkte de lock perfect naar één kant, maar nog niet naar beide kanten. We zijn nu bezig de onderdelen machinaal te maken.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-61782504778116983462014-10-20T09:26:22.690+02:002014-10-20T09:26:22.690+02:00Is the Schwalbe Test Compound tire a pre-cursor to...Is the Schwalbe Test Compound tire a pre-cursor to the new Schwalbe Almotion tire? Stix_PoBhttps://www.blogger.com/profile/15668395428642224077noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-3779006296452958312014-10-20T09:22:42.539+02:002014-10-20T09:22:42.539+02:00Wim,
could you please write a little about the...Wim,<br /> could you please write a little about the Michelen Radial tires as there is very little information available. How are they fragile? Are both the Michelin Nuna Blue and the Michelin Radial fragile? If cost was not an issue do you think tires similar to these might ever be suitable for every day use? Are these tires any more or less suitable for the Velotilt (where the wheels Stix_PoBhttps://www.blogger.com/profile/15668395428642224077noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-53890419085101169622014-10-20T08:39:50.202+02:002014-10-20T08:39:50.202+02:00Ik heb werkelijk elke aankondiging van dat eveneme...Ik heb werkelijk elke aankondiging van dat evenement gemist...Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-80195484325230896682014-10-20T08:15:51.272+02:002014-10-20T08:15:51.272+02:00Hi Wim,
Mooie uitslag gereden ondanks het weer. H...Hi Wim,<br /><br />Mooie uitslag gereden ondanks het weer. Had ondertussen verwacht de Velotilt al eens in actie te zien, nog steeds lock problemen?<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.com