tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post5667969378506043223..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: VeloTilt op CycleVision 2014 2Wim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-69406608675031404992014-07-14T23:46:56.699+02:002014-07-14T23:46:56.699+02:00Dag Ben,
De ruimte langs het voorwiel laat de luch...Dag Ben,<br />De ruimte langs het voorwiel laat de lucht ontsnappen. Er is daar flinke zuiging. Daardoor hoeven er geen extra luchtuitlaten te komen. Uiteraard kunnen die er eventueel later nog ingemaakt worden.<br />De grootste breedte ligt op bijna 2/3 deel van de fiets. Kijk maar eens naar de derde foto van de introductie. http://wimschermer.blogspot.nl/2012/09/introductie-velotilt.html<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-10906701423154336832014-07-14T23:37:42.250+02:002014-07-14T23:37:42.250+02:00Een hele mooie fiets.
Ik zie in de foto's wel...Een hele mooie fiets.<br /><br />Ik zie in de foto's wel een luchtinlaat, maar geen uitlaat. Dat zou betekenen dat de lucht zich langs de beschikbare naden en kieren naar buiten perst en daar dan de grenslaag en de stroming verstoort. Dat zou zonde zijn van de stroomlijn. Met een regelbare luchtuitlaat in de staart kan de koeling en vooral de vochthuishouding in de fiets geregeld worden en (Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06157076929246069526noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-5754558471287038602014-07-01T11:11:33.206+02:002014-07-01T11:11:33.206+02:00 Deze fiets schreeuwt om bestaansrecht. Alleen al ... Deze fiets schreeuwt om bestaansrecht. Alleen al er naar kijken maakt mij al gelukkig.<br /><br />Kijk....dit maakt òns nu weer gelukkig !!!!<br />vr.gr. BramBram Smithttps://www.blogger.com/profile/17209960441112273527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-61094605163038380012014-07-01T10:11:35.410+02:002014-07-01T10:11:35.410+02:00Dag Gerrit,
Het asfalt is inderdaad heel grof. Dez...Dag Gerrit,<br />Het asfalt is inderdaad heel grof. Deze baan is bedoeld om stroef te zijn voor driftende auto's e.d. Dat is ongeveer de slechtste biotop voor snelle fietsen. Daarnaast is de baan in de bochten te vlak en op de rechte stukken blijft ie hellen. <br />De snelheden zijn 8 tot 10 km/u lager dan op de RDW baan.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-2044486549861926712014-07-01T09:23:40.530+02:002014-07-01T09:23:40.530+02:00Wim,
De fiets is zondermeer prachtig in real life...Wim,<br /><br />De fiets is zondermeer prachtig in real life. Er werden tijdens de lezing bedenkingen gemaakt over mogelijke zijwindgevoeligheid, maar ik heb begrepen dat een eventuele straatversie een andere en lagere top zou hebben. Misschien ook het "deuktop"-systeem toepassen zoals DF, WAW en tegenwoordig ook de Mango hebben om zijwindgevoeligheid te compenseren. Misschien niet zo Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-64883091697424558942014-07-01T07:36:58.371+02:002014-07-01T07:36:58.371+02:00Sluit me volledig aan bij wat Corn Dolly heeft ges...Sluit me volledig aan bij wat Corn Dolly heeft geschreven . 1 feit valt wel op : de snelheden van alle deelnemers in alle races zijn behoorlijk lager dan in het verleden . Is het asfalt dan zo slecht in Venray ? Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17188181450247198795noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-52756096479883955612014-07-01T07:33:40.491+02:002014-07-01T07:33:40.491+02:00Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande commenta...Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande commentaren . 1 vraagje rest me nog : de snelheden van alle races lijken me laag voor alle deelnemers vergeleken met vorige edities . Is het asfalt daar zo slecht dat de rolweerstand alles verpest ? Van Charles Henry had ik 70 km/h verwacht voor de 1 uur race en die haalt slechts 61 of zo Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17188181450247198795noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-52477223888051287462014-06-30T18:05:31.087+02:002014-06-30T18:05:31.087+02:00Een goed gevoel lijkt mij een understatement.
Mis...Een goed gevoel lijkt mij een understatement. <br />Misschien niet alle doelstellingen gehaald deze dagen. Mee racen was misschien wel al te mooi zo'n eerste keer. Toch heeft hij (of is het een zij?) meer dan voldoende laten zien. De vormgeving is werkelijk wonderschoon in het echt. Geen foto kan dat weergeven. Die magic is niet te vangen in beeld. <br />Hij is rijdend te zien geweest. De Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-29591374160708341682014-06-30T17:15:32.866+02:002014-06-30T17:15:32.866+02:00Hoi Wim,
Die eerste foto <3
PrachtigHoi Wim,<br /><br />Die eerste foto <3<br />PrachtigRobbedoeshttps://www.blogger.com/profile/12738581102313006787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-83766671213787979262014-06-30T15:51:44.615+02:002014-06-30T15:51:44.615+02:00Leuke bovenaanzicht op de foto. Het lijkt wel also...Leuke bovenaanzicht op de foto. Het lijkt wel alsof de VT op het dak is geparkeerd...kegge13https://www.blogger.com/profile/10055940835614916285noreply@blogger.com