tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post6003519045225550634..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: VeloTilt toertop krijgt goede vormWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-56073703291725220302015-05-09T14:54:57.580+02:002015-05-09T14:54:57.580+02:00Chris,
De toerkap is voor wat betreft het deel zon...Chris,<br />De toerkap is voor wat betreft het deel zonder de ruit identiek aan de racekap. Het deel dat eerder de ruit was is nu wat verlaagd en dicht gemaakt. We hebben er wel voor gezorgd dat de toertop van voor naar achter oploopt zover als kan. Hiermee blijft de luchtstroom laminair tot aan het vizier.<br />Een kapje met vizier/ruit wordt ook gebruikt door de Varna's van Buatois en Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-2593360385720225482015-05-09T14:12:51.186+02:002015-05-09T14:12:51.186+02:00Hallo Wim,
Ik snap de keuze en het waarom van de ...Hallo Wim,<br /><br />Ik snap de keuze en het waarom van de toerkap.Dat is slim!<br />Wat ik eigenlijk bedoel is de pure vorm van de toerkap.<br />Die lijkt niet helemaal geoptimaliseerd, maar meer op 't oog of gevoel te zijn ontstaan. Laat je in de tourkap niet een stuk aerodynamische perfectie liggen?<br /><br />Puur uit nieuwsgierigheid.<br />Groeten ChrisChris Woudstranoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-66926239345874874742015-05-08T19:18:48.162+02:002015-05-08T19:18:48.162+02:00Dag Chris,
Er is een groot verschil tussen racen o...Dag Chris,<br />Er is een groot verschil tussen racen op een baan tijdens daguren en toerrijden in regen en duisternis. Ik wil de VeloTilt voor beide situaties kunnen gebruiken. De vlak liggende ruit biedt voor toerrijden op de openbare weg absoluut onvoldoende zicht. Tijdens duisternis met een tegenligger zie je helemaal niets meer. Bij regen, ook overdag, zie je ook vrijwel niks.<br />Voor een Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-70577344882758153072015-05-08T17:47:42.160+02:002015-05-08T17:47:42.160+02:00Respect voor alle tijd en energie die al zo succes...Respect voor alle tijd en energie die al zo succesvol in de Velotilt is gestoken!<br /><br />De dichte kap is zorgvuldig door David zo aerodynamisch mogelijk ontworpen, met (o.a.) het zo lang mogelijk behouden van een laminaire luchtstroom.<br /><br />Het lijkt er op dat bij de tourkap het streven naar aerodynamische perfectie is losgelaten? (En David hier niet bij betrokken is?)<br /><br />Chris Woudstranoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-45527364151141727962015-05-07T22:09:22.115+02:002015-05-07T22:09:22.115+02:00Wat begint hij er mooi uit te zien zeg echt een p...Wat begint hij er mooi uit te zien zeg echt een prachtfiets!!Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.com