tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post6234416879757494087..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Te breed landbouwvoertuig .... een gevaar 2Wim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-66607356034327696002018-04-20T20:22:44.470+02:002018-04-20T20:22:44.470+02:00Wim, is dit wel zo? voor een max. 25km landbouwvoe...Wim, is dit wel zo? voor een max. 25km landbouwvoertuig (voorzien van oranje driehoek achterop) gelden mi. geen eisen mbt. afmeting, remvertraging, verlichting, emissie, waarschuwingslichten, kortom, de regeling permanente eisen mits zij binnen half uur tussen zons-op&ondergang gebruik maken van de openbare weg. Kan zijn dat dit veranderd is maar wij gebruiken een APK. trekker die buiten alleWillemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-56810537682269541422018-04-17T16:40:01.843+02:002018-04-17T16:40:01.843+02:00@Belle;
RVV 1990, Hoofdstuk II, Paragraaf 13, Arti...@Belle;<br />RVV 1990, Hoofdstuk II, Paragraaf 13, Artikel 35 lid 1 en lid 3.<br />http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2017-07-01#HoofdstukII_Paragraaf13_Artikel35<br />"Op een fiets op meer dan twee wielen met twee voorwielen moeten aan de voorzijde twee witte of twee gele symmetrisch links en rechts van het midden bevestigde lichten worden gevoerd."<br /><br />@Adri;<br />De pagina CVhttps://www.blogger.com/profile/06829172581666451152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-45586812624705797272018-04-17T12:35:47.795+02:002018-04-17T12:35:47.795+02:00Nou, mooi is dat van die 2 koplampen voor. Nu kan ...Nou, mooi is dat van die 2 koplampen voor. Nu kan ik alleen de kleine ledjes aanzetten en kan ik die ene koplamp niet meer gebruiken. Dit is blijkbaar ook niet bekend bij de producent. Die verkopen gewoon nog velomobielen met 1 koplamp.<br /><br />Groet,<br />Winand<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-61124585776156278592018-04-17T09:26:00.396+02:002018-04-17T09:26:00.396+02:00Dank voor de link! Ik had er nog nooit van gehoord...Dank voor de link! Ik had er nog nooit van gehoord.Bellehttps://www.blogger.com/profile/18088190574998060171noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-48399088944207570352018-04-16T21:55:43.943+02:002018-04-16T21:55:43.943+02:00Klopt Wim! Zo had ik ze ook in de Strada, en volde...Klopt Wim! Zo had ik ze ook in de Strada, en voldeed dus aan de regels.........De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-37167123216171490732018-04-16T20:59:16.356+02:002018-04-16T20:59:16.356+02:00Die twee lampen regel is een wassen neus. Twee lam...Die twee lampen regel is een wassen neus. Twee lampen, mits ieder een cm links en rechts van het midden, zijn ook goed. Totaal nutteloos dus.<br /><br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-9779670538370860142018-04-16T18:26:58.625+02:002018-04-16T18:26:58.625+02:00Staat inderdaad in de wet Belle, zie hier:
https:...Staat inderdaad in de wet Belle, zie hier:<br /><br />https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fiets/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-fietsverlichting-en-reflectie-op-een-fiets<br /><br />Had het al eens ergens gelezen, en is in Noorwegen trouwens ook verplicht bij meerwielige fietsen.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-89554874468457010842018-04-16T17:28:07.636+02:002018-04-16T17:28:07.636+02:00Ik vind het interessant om te lezen dat twee kopla...Ik vind het interessant om te lezen dat twee koplampen verplicht zouden zijn als je fiets twee voorwielen heeft. In welke wet of regelement is dit beschreven? Veel velomobielen hebben maar één koplamp en ook mijn tadpole trike, nota bene gekeurd door de RDW, heeft maar één koplamp.Bellehttps://www.blogger.com/profile/18088190574998060171noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-57588161547649128262018-04-16T00:09:44.770+02:002018-04-16T00:09:44.770+02:00Ik heb me werkelijk nog nooit druk gemaakt dat op ...Ik heb me werkelijk nog nooit druk gemaakt dat op landwegen landbouwwerktuigen rondrijden. Want die horen daar, en die infrastructuur is er voor hen. <br /><br />Ik ben op zulke wegen wel graag te gast met de velomobiel, en als er zo'n landbouwvoertuig aan komt ga ik even aan de kant als ik twijfel of er wel ruimte is. <br /><br />Zulke machines zorgen voor eten op je bord Wim. Net als de Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-9263176296880416252018-04-15T19:32:28.654+02:002018-04-15T19:32:28.654+02:00@Wim;
"Daarover hoef ik de bestuurder niks te...@Wim;<br />"Daarover hoef ik de bestuurder niks te vragen, die zal zijn schouders ophalen. Het interesseert hem ook niet dat ie in overtreding is."<br /><br />Dat lijkt me een redelijk valide uitgangspunt, maar er zullen ook wel bestuurders zijn die het domweg niet weten. Ook al horen ze het wel te weten, dan nog zullen er mensen zijn die het niet weten. <br /><br />Kijk bijvoorbeeld CVhttps://www.blogger.com/profile/06829172581666451152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-74451694263624243882018-04-15T15:25:06.655+02:002018-04-15T15:25:06.655+02:00Op deze manier reageer je net zoals veel automobil...Op deze manier reageer je net zoals veel automobilisten op fietsers in het algemeen en velomobielen in het bijzonder reageren. Ze willen ook de andere kant van de zaak niet horen, ze denken het beter te weten en zijn er dikwijls naast. (zie maar hoeveel keer ze vinden dat velomobielen verplicht op het fietspad moeten...)<br /><br />Ik heb al meer ergens interesse getoond in de andere kant van de liggende fietserhttps://www.blogger.com/profile/16598157093960319552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-22425072560045320692018-04-15T11:29:01.892+02:002018-04-15T11:29:01.892+02:00Liggende fietser,
Ik stel niet dat dit brede voert...Liggende fietser,<br />Ik stel niet dat dit brede voertuig de weg niet op mag. Het voertuig moet aan een serie eisen voldoen die in Europees verband zijn afgesproken. Daar voldoen zowel het brede voertuig als de trekker op geen enkele manier aan. Daarover hoef ik de bestuurder niks te vragen, die zal zijn schouders ophalen. Het interesseert hem ook niet dat ie in overtreding is.<br /><br />Het Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-91467136747197808732018-04-15T11:17:19.040+02:002018-04-15T11:17:19.040+02:00Ben je zeker dat dit voertuig (met deze breedte) n...Ben je zeker dat dit voertuig (met deze breedte) niet op de weg mag? Al eens gesproken met de bestuurder of eigenaar hoe het zit met regels en vergunningen. Gewoon vragen en niet vooraf al je mening uitten? Om maar iets te zeggen, de standaard (zonder vouwbaar maaibord) pikdorsers zijn 3,60m breed. En deze rijden ook helemaal alleen op de weg, zonder extra signalisatie of begeleiding. Niemand dieliggende fietserhttps://www.blogger.com/profile/16598157093960319552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-46707856360985737372018-04-14T21:38:27.013+02:002018-04-14T21:38:27.013+02:00En als je 's avonds rijdt, heb je dan zelf wel...En als je 's avonds rijdt, heb je dan zelf wel een 2e koplamp? ;)<br /><br />Dat laatste valt nog maar te bezien overigens. Het kan aan mij liggen hoor, maar zoals ik het zie komt ze redelijk abrupt achter die trekker vandaan. Dan heb je dus gewoon helemaal geen tijd om te zien of er iets aankomt. Ik ga altijd éérst naar links, om te zien of ik er überhaupt wel voorbij kan, en daarna naar CVhttps://www.blogger.com/profile/06829172581666451152noreply@blogger.com