tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post685007942705276131..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Lager crankas kapot ... of niet?Wim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-22475498508433074812013-08-29T12:27:07.502+02:002013-08-29T12:27:07.502+02:00Dag Theo,
Mijn trainingsrondje is 30 km, meestal m...Dag Theo,<br />Mijn trainingsrondje is 30 km, meestal met een kilometer of 8 extra uitrijden. Het trainen met HIT is echt 3 x 20 seconden voluit gaan. Ik trap dan maximaal 850 Watt, gemiddeld over 20 sec. nu boven 700 Watt. HIT is echt een aanvulling op duurtraining in de hogere hartslagregionen. Ik merk het positieve effect zeer duidelijk. Had ik tijdens de uurs-race op de RDW baan een gemiddeldWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-51912671561193631182013-08-29T10:13:03.870+02:002013-08-29T10:13:03.870+02:00Hi Wim,
Voor ons ligfietsers en andere kilometervr...Hi Wim,<br />Voor ons ligfietsers en andere kilometervreters is natuurlijk vooral duurvermogen interessant. Jouw trainingsrondje begint daar volgens mij wel bij in de buurt te komen. Ik heb nu zelf ook wat HIT-jes gedaan (tot het vermogen dat op dit moment prettig voelt voor mijn gestel) maar vraag me wel af in hoeverre dit bijdraagt aan duurvermogen. Na twee maanden niet of op bejaardentempo kegge13https://www.blogger.com/profile/10055940835614916285noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-51258118511296092892013-08-29T06:48:13.765+02:002013-08-29T06:48:13.765+02:00De "voorpanning" is alleen bedoeld om de...De "voorpanning" is alleen bedoeld om de crank volledig tegen het eind van de splines op de as te trekken meer niet is. Het is vaak een kunststof plug, soms van alu. Ik demonteer ze meestal weer als de crankboutjes vastzitten zodat je met water de modder en zand weer uit de holle as kan spuiten maar dat is bij ons niet aan de orde. Mooi dat het opgelost is.Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-8505843330751589942013-08-28T22:38:23.205+02:002013-08-28T22:38:23.205+02:00Willem,
Ik heb alleen de twee grotere inbusbouten ...Willem,<br />Ik heb alleen de twee grotere inbusbouten aangedraaid. De kleinere, geen idee dat dit met voorspanning te maken heeft, heb ik niet aangeraakt.<br />Zojuist mijn rondje over de dijken gemaakt. 49,4 km/u gemiddeld en 237 Watt. Zo hard ging ik nog niet eerder.<br />Het is heerlijk stil in de fiets nu.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-5396325642357106152013-08-28T20:51:11.107+02:002013-08-28T20:51:11.107+02:00Wim, met de axiale boutjes (lijken op afdichtstopj...Wim, met de axiale boutjes (lijken op afdichtstopjes) regel je de voorspanning, de radiale (twee kleine tegenovergesteld gemonteerd) zijn voor de klemming om de holle crankas en moet eigenlijk ook op moment vastgezet worden; die assen en cranks kunnen wel een stootje hebben ik zet ze bij koersfietsen altijd op "gevoel" vast...vooral als er op kasseien gereden gaat worden moet je wat Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.com