tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post710771157551464189..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Spezi 2016Wim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-72388279174055662752016-05-09T20:33:43.241+02:002016-05-09T20:33:43.241+02:00Hi Michael,
No, development goes on at a somewhat ...Hi Michael,<br />No, development goes on at a somewhat slower speed. Has been delayed because of a heavy accident of my wife and the illness of the wife of another member of the team.<br />We are now beginning to test again after the reconstruction of the wheel bearings.<br />Best regards<br />Wim Schermer<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-45995409811704755152016-05-09T19:38:53.909+02:002016-05-09T19:38:53.909+02:00Hi Wim,
Has development on the Velo Tilt stopped?...Hi Wim,<br /> Has development on the Velo Tilt stopped? Haven't seen an update in ages.<br />-Michaeljustmehttps://www.blogger.com/profile/12609855687362925887noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-53442026008244702312016-05-05T22:56:10.979+02:002016-05-05T22:56:10.979+02:00Robin,
Ik ben het totaal met je oneens over Lexan....Robin,<br />Ik ben het totaal met je oneens over Lexan. Als je er niet goed mee omgaat is het inderdaad snel te vernielen. Als je een Lexan vizier schoonmaakt met een fleecedoekje met onthard water en daarna ook droogt met een fleece doekje gaat een vizier jaren mee. Ik vervang mijn vizier om de drie tot vier jaar en dan zijn er 4 x 180 is 720 ritten mee gemaakt.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-68252032972607699052016-05-05T22:16:25.012+02:002016-05-05T22:16:25.012+02:00Als de waw nu ook achtervering heeft, dan lijkt hi...Als de waw nu ook achtervering heeft, dan lijkt hij me in niets meer onder te doen voor de quest: handiger/comfortabeler stuurmechanisme, zowat even snel, lichter, voorkant afneembaar voor handig sleutelen en transport, standaard optie voor elektrische ondersteuning... <br />Alleen misschien nog de prijs. Al komt de waw wel met een kap meegeleverd.<br /><br />Elektrische ondersteuning is buiten Robin Demeyhttps://www.blogger.com/profile/13056043021049735188noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-72696536082763623002016-05-05T22:04:37.897+02:002016-05-05T22:04:37.897+02:00Die lexan is inderdaad bagger. Voorlopig heb ik no...Die lexan is inderdaad bagger. Voorlopig heb ik nog geen kap gekocht, aangezien mijn vizier nu al nauwelijks bruikbaar meer is. En dat na minder dan 500km.Robin Demeyhttps://www.blogger.com/profile/13056043021049735188noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-35607141936648807842016-04-28T12:35:27.737+02:002016-04-28T12:35:27.737+02:00Mensen met Renault-wortels weten waar 'anoniem...Mensen met Renault-wortels weten waar 'anoniem'<br />het over heeft ; de 1e versie van de Renault <br />Sport Spider want die had een brievenbus in <br />plaats van een voorruit ofwel 'Vehicle with <br />a deflecting device forming a front air screen',<br />zie espacenet.com patent US5630640 <br /><br />Groeten,<br />FulFulhttps://www.blogger.com/profile/10566396294183074309noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-20747871941004651802016-04-27T13:16:46.728+02:002016-04-27T13:16:46.728+02:00Geen vizier is veel beter, het probleem van een vi...Geen vizier is veel beter, het probleem van een vizier moet worden opgelost door de body van de velo, maw de luchtstroom moet over de rijder gevoerd worden inclusief regen etc. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-43622237558088339882016-04-26T16:32:16.657+02:002016-04-26T16:32:16.657+02:00Tja, zoveel mensen, zoveel keuze's.Tja, zoveel mensen, zoveel keuze's.Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-74641522949223218702016-04-26T15:21:43.720+02:002016-04-26T15:21:43.720+02:00Marco,
Nee, dat heeft geen zin. Het draaimechanism...Marco,<br />Nee, dat heeft geen zin. Het draaimechanisme links en rechts is vrij groot en hoewel doorschijnend zie je er niks door.<br />Ik ga beslist niets aanvangen met een motorhelmvizier. In tegenstelling tot sommige reacties dat het allemaal wel meevalt.<br />Het verbaast me toch dat mensen soms tegenvallende zaken voor lief nemen.<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-55931351011126708502016-04-26T15:09:58.242+02:002016-04-26T15:09:58.242+02:00Hallo Wim,
Zou het mogelijk zijn om een motorhelmv...Hallo Wim,<br />Zou het mogelijk zijn om een motorhelmvizier te voorzien van 2 lexan zijflappen (gelijmd met een smal overlappend randje om zichthinder te minimaliseren) zodat ze ook op jouw kappen gebruikt kunnen worden?Marco Loogmanhttps://www.blogger.com/profile/12801567034006116880noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-84691179298951885362016-04-26T12:51:37.550+02:002016-04-26T12:51:37.550+02:00Hallo Wim,
Dat is toevallig; over het idee achter ...Hallo Wim,<br />Dat is toevallig; over het idee achter een goed vizier en de<br />productie ervan kwam ik laatst wat tegen in een artikel over <br />de ID-NL Jaarprijs (=jaarlijkse uitvindersprijs) waarin beschreven<br />werd hoe het enkele jaarprijs-winnaars vergaan was (niet geheel <br />onverwachte conclusie was: de uitvinding is nog maar het halve <br />verhaal om succes te behalen). <br /><Fulhttps://www.blogger.com/profile/10566396294183074309noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-16336269976670161872016-04-25T22:19:08.185+02:002016-04-25T22:19:08.185+02:00Hi Marc,
Het gaat er mij niet om mijn kappen te pr...Hi Marc,<br />Het gaat er mij niet om mijn kappen te promoten. Ik ben gewoon bezorgd over zichtbeperkingen in velomobielen. Motorhelmvizieren zijn bedoeld om vlak voor het gezicht te gebruiken, niet een eind er vanaf. Het gebruik van een motorhelmvizier is naar mijn mening een onacceptabel gemakscompromis.<br />Lexan in 1 mm, alleen maar gebogen, is optisch perfect. Die mooie optische kwaliteit Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-73825065703954380782016-04-25T20:57:56.691+02:002016-04-25T20:57:56.691+02:00Het feit dat er veel ongelukken gebeuren ligt niet...Het feit dat er veel ongelukken gebeuren ligt niet aan de stijlen maar aan 'het er niet omheen kijken' van veel autobestuurders. Anders zouden er nog veel meer ongelukken gebeuren, want vrijwel iedere autobestuurder heeft die dingen.<br />Dat jij je eigen kappen/vizieren promoot is natuurlijk je goed recht, maar om alle motorhelm vizieren in het verdomhoekje te plaatsen, vind ik nogal Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14817073020557853481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-55579233577777080312016-04-25T16:01:21.798+02:002016-04-25T16:01:21.798+02:00Dag René,
Ik denk niet dat Risse met oliegedempte ...Dag René,<br />Ik denk niet dat Risse met oliegedempte voorpoten komt. Hij is er aan begonnen door met cassettes in bestaande poten deze te dempen. Later bleek dat er verschillende diameters voorpoten zijn en moest hij het cassettesysteem verlaten. Hij is nog even bezig gegaan met geheel nieuwe poten maar die ontwikkeling is niet doorgezet.<br />Ik vind zelf de demping van het achterwiel vele Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-50493065041324300552016-04-25T14:39:51.117+02:002016-04-25T14:39:51.117+02:00Hallo Wim,
Ik lees dat jij er de voorkeur aan geef...Hallo Wim,<br />Ik lees dat jij er de voorkeur aan geeft om voor met de standaard veren te rijden. Mij bevallen de korte stuggere veren goed. Dat ze korter zijn is geen issue, de fiets is nog hoog genoeg. Dat ze stugger zijn geeft in bochten een zekerder gevoel. Incidenteel vermindert een resonantie wel het rijcomfort. Het zou vast veel schelen als de veerpoten voor ook met een oliedemper gedemptrvhttps://www.blogger.com/profile/04171648051773136582noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-42935433992425087702016-04-25T14:31:14.902+02:002016-04-25T14:31:14.902+02:00Stijlen zijn ook met 2 ogen gevaarlijk omdat ze ne...Stijlen zijn ook met 2 ogen gevaarlijk omdat ze net een naderend object kunnen wegnemen uit je (perifere) blikveld. Je moet met stijlen actief leren kijken ( moet je lichaam/hoofd gaan bewegen om wat te zien ) en kunt nooit meer "lui" rijden. Ongelukken gebeuren dan als je toch eens moe bent en niet de moeite doet langs een stijl heen te kijken. <br /><br />Maar stijlen zijn ook Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-64608809575582953152016-04-25T13:34:14.825+02:002016-04-25T13:34:14.825+02:00Marc,
Ik kijk met één oog en iedere centimeter ond...Marc,<br />Ik kijk met één oog en iedere centimeter ondoorzichtig materiaal in mijn gezichtsveld is potentieel gevaarlijk. Dat zal voor mensen met twee ogen minder een probleem zijn. Blijft dat ik met onze kappen simpelweg geen enkele gezichtsbeperking heb en dat zeker zo zal houden.<br />Jouw idee dat de A-stijl in auto's geen probleem vormt kan ik niet onderschrijven. Een heel groot aandeelWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-82516546674895441802016-04-25T13:24:33.916+02:002016-04-25T13:24:33.916+02:00Beste Quezzzt,
Ik redeneer helemaal niet vanuit de...Beste Quezzzt,<br />Ik redeneer helemaal niet vanuit de hoek van sportief velomobielrijden. Ik rij juist met de comfortabelste fiets die er is, een Quest met Flite voorbanden en een SuperMoto achterband. Vóór de standaard vering en niet de harde vering die wel een betere bochtstabiliteit biedt. Wel een Risse demper voor maximale veiligheid.<br /><br />Echte sportievelingen rijden een DF en zijn Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-73130505495014067632016-04-25T12:48:28.408+02:002016-04-25T12:48:28.408+02:00Ik heb met meerdere kappen en dus vizieren gereden...Ik heb met meerdere kappen en dus vizieren gereden, ook met die van jouw.<br />Maar ik herken me niet in jouw mening over motorhelm-vizieren. Ik denk dat voor de meeste mensen die met 2 ogen kijken die a stijlen helemaal geen probleem zijn. Je kijkt er automatisch omheen. Hetzelfde als in de meeste auto's.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14817073020557853481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-82216287400555199362016-04-25T03:44:59.730+02:002016-04-25T03:44:59.730+02:00Wim jij redeneert uit de hoek van sportief velomob...Wim jij redeneert uit de hoek van sportief velomobiel rijden. Daarmee vernauw je je mogelijkheden tot zo licht mogelijke bouw om dat al het vermogen door de rijder geleverd moet worden en als resultaat ronduit spartaans rijcomfort op veel wegoppervlakken.<br /><br />Dat is niet perse hetzelfde als een ideaal woon-werk fietsvoertuig voor alle weersomstandigheden en wegoppervlakken die heel goed Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com