tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post8006302445883043689..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Verstijvingspoot en NK tijdrijden TexelWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-43166630208286192092015-09-17T00:31:32.010+02:002015-09-17T00:31:32.010+02:00SuperBEE,
Jazeker, het verschil is goed merkbaar. ...SuperBEE,<br />Jazeker, het verschil is goed merkbaar. Je trekt bij gelijk vermogen iets sneller op. De lichtere brug is ook comfortabeler in combinatie met de Risse demper. Met het stijve voorpootje is er weer wat meer 'hardheid' in de aandrijving gekomen.<br />Dit alles resulteert in snellere acceleratie. Voor de topsnelheid en sowieso de snelheid bij continue hard rijden maakt het nietWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-37497954631770637522015-09-16T15:37:52.290+02:002015-09-16T15:37:52.290+02:00Heb je daadwerkelijk verschil gevoeld met de carbo...Heb je daadwerkelijk verschil gevoeld met de carbon achterbrug?<br />SuperBEEQuest-425https://www.blogger.com/profile/09603505214882859646noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-79906008290824072322015-09-11T21:06:31.773+02:002015-09-11T21:06:31.773+02:00Hi Dirk,
We gaan een versie van het pootje in de n...Hi Dirk,<br />We gaan een versie van het pootje in de nabije toekomst aanbieden.<br /><br />Ik heb wel ruimte voor een zakje met een transparante stormstrip.<br />Zie je morgen.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-27057678104567212492015-09-11T20:56:56.079+02:002015-09-11T20:56:56.079+02:00Heb er zin in. Mijn laatste wedstrijd is alweer ee...Heb er zin in. Mijn laatste wedstrijd is alweer een tijdje geleden.<br /><br />Wat betreft het stijver maken van de Quest ben ik ook wel enthousiast. Voorlopig komt er geen nieuwe Quest, dus lijkt mij het een waardevolle investering.<br /><br />Mocht je nog ruimte over hebben in de Tesla mag je voor mij wel een transparante stormstrip meenemen naar Texel. De herfst komt er weer aan.......<br /><Dirk Drosthttps://www.blogger.com/profile/15567900895364031419noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-33565564220679366672015-09-10T18:53:30.166+02:002015-09-10T18:53:30.166+02:00We gaan het zien in de uitslagen. Ymte heeft met z...We gaan het zien in de uitslagen. Ymte heeft met zijn Quest al een paar keer bijna 62 gemiddeld gereden in deze tijdrit. Ik ben zeer benieuwd of het met de DF nog een stukje harder kan.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-24624550579337976392015-09-10T16:10:52.087+02:002015-09-10T16:10:52.087+02:00Mooi positief effect van een relatief "kleine...Mooi positief effect van een relatief "kleine" ingreep bij mijn CarbonQ 708 was er al een aluminium rond 'verstijvingspijpje" onder de trampashouder gelast en er was een verstevigingsril thv. de achterbrugophanging aangebracht ondanks dat is er een wereld van verschil tov. de DF dat komt vooral door absorbering van de aandrijfkrachten in het voorframe, body en de kettingloop/Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-49757550514421985522015-09-10T12:51:06.522+02:002015-09-10T12:51:06.522+02:00Hi Marc,
Natuurlijk moet de bodem keihard worden. ...Hi Marc,<br />Natuurlijk moet de bodem keihard worden. Dat is evenwel heel makkelijk te doen. Het kan tegelijk met het aanbrengen van het pootje gebeuren. De bodem goed ontvetten, opschuren, een laagje epoxy en daarin 2 matjes van 200 gram leggen. Nog een beetje epoxy erin deppen en het pootje kan erop.<br />Het verschil is werkelijk enorm, veel meer dan ik me had voorgesteld.<br />Groeten,<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-62527158551314856482015-09-10T11:54:31.449+02:002015-09-10T11:54:31.449+02:00Ik zie het verstijvingspootje op zich zeker als ee...<br />Ik zie het verstijvingspootje op zich zeker als een verbetering tav de stijfheid. Alleen dan mag de bodem van de fiets de trapenergie niet teveel absorberen. In jouw quest lijkt dat goed voor mekaar, maar in een standaard glas of carbonversie gaat die vlieger hooguit ten dele op lijkt me. Omdat de bodem ter plekke van de te lamineren poot absoluut de stijfheid mist. Er zal dan ook extra (Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14817073020557853481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-76331403199442035742015-09-10T08:39:08.949+02:002015-09-10T08:39:08.949+02:00Hoi Wim,
Mooi verhaal. Deze verbetering met de st...Hoi Wim,<br /><br />Mooi verhaal. Deze verbetering met de stijvere achterbrug en as lijkt me samen echt een stap in de goede richting. Het is de snelheidswinst, maar ook een directer voelen met wat de fiets doet. Dat rijdt gewoon veel fijner. Voor vrijwel alle sportmiddelen geldt dat stijfheid en gewicht meer dan essentieel zijn. (fiets, zeilboten, roeiriemen, sportauto's, ..)<br />Wat mij Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15783791164418878964noreply@blogger.com