tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post8298461720168663449..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Comfort onder en met de kapWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-68206904202653064692017-03-10T18:33:16.636+01:002017-03-10T18:33:16.636+01:00Ik heb hoorapparaten, met microfoons boven op mijn...Ik heb hoorapparaten, met microfoons boven op mijn oorschelpen. Daarom altijd last van windgeruis, behalve als ik een muts (winter) of Buff ( zomer) draag. Dat kan je ook doen als je gezonde oren hebt, dan houdt je deze gezond. <br />Onder een kap is het geluid teveel. Dat ligt niet aan de kap, maar aan een vervelende bijkomstigheid van mijn gehoorprobleem: hyperacusis. Daardoor is veel geluid Casperhttps://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-6742742977369132162017-03-03T00:04:11.212+01:002017-03-03T00:04:11.212+01:00Een goed onderhouden Quest, rijdend op gemiddeld a...Een goed onderhouden Quest, rijdend op gemiddeld asfalt, onder een kap van Velomobielonderdelen.nl levert bij 40 km/u een gemiddelde dBa waarde van 79 dBa op.<br />Dit is vandaag gemeten met een gecalibreerde iPhone 6 en de app SafeNoise.<br />Dit is een waarde die geen enkel probleem oplevert, ook zonder oordopjes.<br />Rijden zonder kap en het hoofd in de buitenlucht levert 96 tot 100 dBa Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-16619012386937952112017-03-02T19:25:50.643+01:002017-03-02T19:25:50.643+01:00Kap of geen kap alles boven de 80 db is te hoog. A...Kap of geen kap alles boven de 80 db is te hoog. Alles boven de 85 db veel te hoog. <br /><br />Gehoorschade van lawaai boven de 85 db is sluipend, onomkeerbaar en stapelt met gehoorverlies door veroudering. <br /><br />Gewoon oordopjes gebruiken. Vooral rijders die uren fietsen.<br /> Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-71998386097649740712017-03-02T15:50:52.552+01:002017-03-02T15:50:52.552+01:00Na vierenhalf jaar en een 70.000km zonder kap te h...Na vierenhalf jaar en een 70.000km zonder kap te hebben geQuest fiets ik nu sinds kort in een Quest met demontabele Schermer racekap (Q450). Alleen heb ik in de eerste anderhalve maand na aanschaf de kap maar zelden gebruikt. Vanwege de herrie. Op glad wegdek geen probleem maar op ruw wegdek tikkerde het vizier tegen de kap en de schuimrubberen nopjes van de kap rammelden tegen de smurfenmuts vanwillemveloz@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/04507086328105892892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-6475209553227118672017-03-02T11:18:07.021+01:002017-03-02T11:18:07.021+01:00Ik rij ook in een auto, niet een Kia maar een Tesl...Ik rij ook in een auto, niet een Kia maar een Tesla Model S. Toch maak ik alle ritten die in een velomobiel gemaakt kunnen worden met de velomobiel. In een Kia ... nee, laat maar.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-26230132610056708962017-03-02T11:12:01.236+01:002017-03-02T11:12:01.236+01:00Heel knap dat je in zo ding op vakantie gaat, ik z...Heel knap dat je in zo ding op vakantie gaat, ik zou het niet kunnen. Ik rij liever in mijn kia die ik vorige week bij de <a href="http://www.leendertvdborn.nl/zakelijk/leasing/" title=" autogarage" rel="nofollow">autogarage</a> heb opgehaald.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02107878227275431171noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-82936825630891587012017-03-02T10:58:32.755+01:002017-03-02T10:58:32.755+01:00Dan hoort men het eens van een ander! 😉
De zuigna...Dan hoort men het eens van een ander! 😉<br />De zuignappen doen het beter op de gespoten velomobielen. Ik heb nog een Quest met gelcoat en daarin komen makkelijker krasjes. Maar inderdaad, zonder kap nooit meer.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-83438148086142117082017-03-02T08:25:18.300+01:002017-03-02T08:25:18.300+01:00De aanschaf van de Quest was een goede keus, maar ...De aanschaf van de Quest was een goede keus, maar de aanschaf van de kap een nog betere. De eerste winter reed ik zonder kap, maar kan nu niet meer zonder. Vooral tijdens het weer van de laatste paar weken is de racekap een zegen. Heerlijk droog en uit de wind. De zuignappen doen overigens uitstekend hun werk.rob, nieuwegeinhttps://www.blogger.com/profile/05346072024711228275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-26346092923568159432017-03-01T16:10:48.616+01:002017-03-01T16:10:48.616+01:00Dag Piet,
Ik heb eerder metingen gedaan met de iPh...Dag Piet,<br />Ik heb eerder metingen gedaan met de iPhone. Jouw waarden komen duidelijk hoger uit dan de mijne. Lees ze maar eens na op:<br />https://wimschermer.blogspot.nl/2013/11/geluidmeting-in-de-quest.html.<br />Het is sterk afhankelijk van het wegdek, maar ook hoe stil je Quest is. Mijn Quest is heel stil. Als ik bijv. meet met oude O-ringen om het kettingtandwiel dan meet ik 2 decibel Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-5081963565746042002017-03-01T14:48:54.681+01:002017-03-01T14:48:54.681+01:00Een paar dagen geleden heb ik het geluid onder de ...Een paar dagen geleden heb ik het geluid onder de kap gemeten met Alpine MusicSafe voor IOS (iPhone SE). Deze app heeft een goede beoordeling en geeft een betrouwbare indicatie van het aantal decibels. Op normaal wegdek en de iPhone op de wielkap bevestigd kom ik met F-Lites en Almotion op ca. 90 decibel. Op oorhoogte iets lager ca. 85 decibel. Ik vind het geluid niet hinderlijk, maar ga voor de Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.com