tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post8642091145661482580..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Introductie VeloTiltWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger48125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-66914685604761296372020-01-23T02:50:39.445+01:002020-01-23T02:50:39.445+01:00Hello Wim,
what about Helge Herrmann, Räderwerk in...Hello Wim,<br />what about Helge Herrmann, Räderwerk in Germany? ( I don't know him, but even, it could be a good adress, to sell the velo tilt??)<br />May be you thought already about this possibility...?<br />Good luck! I would buy such a velomobil, if it would be on the market.<br />And: a good health for you and your family!<br />sincerly yours<br />BernardBernard Cheminnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-47194464767566958002018-04-17T10:21:30.186+02:002018-04-17T10:21:30.186+02:00Hallo Andrew,
At this moment we are looking for a ...Hallo Andrew,<br />At this moment we are looking for a company that will bring VeloTilt to market. Due to health reasons in my family I am not able to do this myself.<br />Best regards,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-42052359621891836162018-04-17T04:51:48.934+02:002018-04-17T04:51:48.934+02:00Hello Wim. I think the Velotilt will solve many sh...Hello Wim. I think the Velotilt will solve many short commings that trouble the three wheel velomobiles such as the quest, DF or waw with slower cornering and subsequent loss of momentum and longer drive train.<br />How is the project progressing? I'm very keen to hear of any developments as I think the veloVelo is the way forward. <br />Many thanks, Andrew Gamble.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06979691522200418634noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-9659311048436800612016-12-05T00:21:56.076+01:002016-12-05T00:21:56.076+01:00I can't wait for it! :)I can't wait for it! :)Hacken Instagramhttp://hackeninstagram.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-75816129990272577032016-09-27T06:43:00.218+02:002016-09-27T06:43:00.218+02:00I want one now! Lol! That is amazing. I'd glad...I want one now! Lol! That is amazing. I'd gladly drive one to work daily! And I'm 20 miles from work! What will the price be on the public market? And where can I invest?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13848737615342773895noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-51756864975879843492015-11-01T02:21:30.542+01:002015-11-01T02:21:30.542+01:00Hi Wim,
Jim from the US. I think the VeloTilt is ...Hi Wim,<br />Jim from the US. I think the VeloTilt is the best design I've seen so far of the velomobiles. Out here in Reno (near Battle Mountain), we deal with high winds and steep hills. But Reno is the home of Tesla, and you would find a very receptive community here for your product when it comes time to go to market.<br />Cheers and best,<br />JimAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-74936279739356475162015-03-11T21:32:48.259+01:002015-03-11T21:32:48.259+01:00Hi Jon,
We start with real testrides in the coming...Hi Jon,<br />We start with real testrides in the coming weeks and months. You reed the results on this blog.<br />Best regards,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-39307956942263782472015-03-11T21:10:31.937+01:002015-03-11T21:10:31.937+01:00Very exciting to see this innovative project conti...Very exciting to see this innovative project continuing to move forward. One of the key breakthroughs for me is the 150W at 55km/h target in a vehicle fit for the road - now that there is a running prototype, does this still look in reach?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17917533933511936840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-61774930104479636602014-04-30T23:11:52.717+02:002014-04-30T23:11:52.717+02:00vandaag voor het eerst de berichten over de Veloti...vandaag voor het eerst de berichten over de Velotilt gezien, wat een prachtig project! Complimenten voor de leden van dit team, zowel techisch als qua ontwerp ziet het er echt heel goed uit. Zo benieuwd naar de resultaten van de eerste testritten! Dat veel mensen meteen willen bestellen snap ik best, kunnen we ook opties doen? En als jullie aan crowd funding willen gaan doen, count me in!<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-21985621375417311442014-02-24T15:05:40.533+01:002014-02-24T15:05:40.533+01:00Dag Caspar,
In het eerste ontwerp staat nog een tr...Dag Caspar,<br />In het eerste ontwerp staat nog een trommelrem op het voorwiel. Inmiddels worden op alle 3 wielen schijfremmen toegepast. Geen Trickstuff, die zijn met € 400,- per setje wel heel duur. Wij denken nu aan TRP Spyre mechanische schijfremmen. <br /><br />'Primitieve' trommelremmen worden standaard wel op velomobielen toegepast. Dit omdat schijfremmen in de altijd natte en Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-15043374305630886222014-02-24T14:45:27.385+01:002014-02-24T14:45:27.385+01:00goedenmiddag! Kwam 'per ongeluk' op jullie...goedenmiddag! Kwam 'per ongeluk' op jullie blog. Jullie 'apparaat' is voor mij onbekend, maar zeer interessant. Ik woon sinds 1982 in zuid Frankrijk tussen de bergen en ben bang dat ik hier jullie 'fietsen' niet tegen zal komen. Mijn zoon(17) doet hier aan downhill wedstrijden op een Santa Cruz V10, vandaar mijn nieuwschierigheid naar détails. Zo heb ik gezien dat jullie Casparnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-56370083112235799702013-01-27T20:53:09.012+01:002013-01-27T20:53:09.012+01:00Dag Quezzzt,
De VeloTilt krijgt een lock-out dempe...Dag Quezzzt,<br />De VeloTilt krijgt een lock-out demper die de fiets rechtop houdt bij een stoplicht e.d. Daarnaast zitten er vier standen op waardoor de kantelende beweging kan worden gedempt. Hoe dat gaat uitwerken is nog een open vraag.<br /><br />Spatbord binnen komt er natuurlijk in.<br /><br />De snelheid zal hoger ligger dan van een Quest o.i.d.<br />Hoeveel zal nog moeten blijken.<br /><Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-64596015884312421882013-01-27T20:39:10.173+01:002013-01-27T20:39:10.173+01:00Ik geloof dat ik al eens las dat het kantelmechani...Ik geloof dat ik al eens las dat het kantelmechanisme een demper had. Dus zo koersonstabiel als een 2 wielige velomobiel bij wind kan en hoeft de velotilt niet te zijn. Het lijkt me een kwestie van de optimale demping vinden tussen vlot een bocht kunnen maken en een plotselinge rukwind verwerken. <br /><br />Wijnand had in zijn Blog wel een punt : op de ontwerptekening (nog) geen spatbord of Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-45564936528671851952013-01-11T00:01:39.565+01:002013-01-11T00:01:39.565+01:00Awesome!
I can't wait for it! :)Awesome!<br />I can't wait for it! :)Robertohttps://www.blogger.com/profile/10153942071830658748noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-43378272456005325922012-10-12T21:33:41.731+02:002012-10-12T21:33:41.731+02:00Wim steek die nek uit en blijf hem uitsteken. De Q...Wim steek die nek uit en blijf hem uitsteken. De Quest de Mango en de hele reeks velomobielen stonden er ook niet op een dag en al moet er bijgeschaafd worden nou en. Eindelijk de gevestigde orde een beetje wakker schudden is uiteindelijk alleen maar positief.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-38222598403477170762012-10-04T12:03:56.025+02:002012-10-04T12:03:56.025+02:00Dear Wim!
No, I haven't tried Quest on a 14 d...Dear Wim!<br /><br />No, I haven't tried Quest on a 14 day trip. I usually commute in a city or I need to get to my work. I use for this purpose (modified) Flevo-Racer or a city bike. I also own a tadpole recumbent. In Netherlands I was bringing back home every Saturday two big bags of groceries. For this purpose I used "het liefst" red plastic groceries bags from Dirk van de Broek Maciej Dlugoszhttps://www.blogger.com/profile/15524749535193219789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-66012392818481043972012-09-22T21:55:29.048+02:002012-09-22T21:55:29.048+02:00Hi Ful,
Ik vraag me af of de cijfers van de Milan ...Hi Ful,<br />Ik vraag me af of de cijfers van de Milan Sl kloppen. Tijdens CycleVision dit jaar eindigde ik voor René Freising in een ... Milan SL. René is een veel jongere fietser. Hij reed 53,9 km, ik 56,4 km. Ik deed dit met 216 Watt gemiddeld. Hij zal ongeveer 200 Watt geleverd hebben. Dan klopt 145 Watt en 50 km/u zeker niet.<br />Heb je wel eens naar de bagageruimte van een Milan SL gekekenWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-17001672769488854732012-09-20T20:33:10.483+02:002012-09-20T20:33:10.483+02:00Hallo Wim,
Velo Tilt: 155 W bij 55km/u, Milan: SL ...Hallo Wim,<br />Velo Tilt: 155 W bij 55km/u, Milan: SL 145 W bij 50 km/u. Dus vermoedelijk zit er weinig verschil in snelheid tussen Milan SL en Velo Tilt.<br /><br />Dan komt automatisch de vraag: wat zijn de voordelen van de Velo Tilt boven een Milan Sl waardoor je de (extreme ?) zijwindgevoeligheid van de Velo Tilt maar voor lief neemt ?<br /><br />Groeten,<br />Ful Fulhttps://www.blogger.com/profile/10566396294183074309noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-71002071818741420092012-09-19T19:51:21.549+02:002012-09-19T19:51:21.549+02:00Hi Pete,
Great design. What is the performance wit...Hi Pete,<br />Great design. What is the performance with streamline?<br />Nice to see that there are numerous possibilities to make a bike tilting.<br />Best regards,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-41341788989535675862012-09-19T19:14:08.888+02:002012-09-19T19:14:08.888+02:00Hi Wilfred,
Alles is al eens uitgevonden. Het idee...Hi Wilfred,<br />Alles is al eens uitgevonden. Het idee van de gestroomlijnde tilting trike staat al jaren op de website van Fast Forward, lang voor John Morciglio met zijn tilting Varna kwam. Kijk maar eens hier: http://www.fastfwd.nl/index.php?id=13 wel even naar beneden scrollen. Ook Greg K. heeft in 2006 een gestroomlijnde tilting trike gemaakt. Er zullen vast nog meer ontwerpen in die Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-6654155400198989842012-09-19T19:03:17.631+02:002012-09-19T19:03:17.631+02:00Hi Maciej,
Have you ever tried to take the luggage...Hi Maciej,<br />Have you ever tried to take the luggage for a holiday of 14 days with you in a Quest? Forget it. <br />VeloTilt get 70 liters of luggage space in one, easy to reach area. 70 liters is the maximum amount of space longrange bikers carry with them on their expedition bikes.<br />Braking on 3 wheels that you can dose fine, is better than 2 drumbrakes in the front. They get awful hot. Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-28168378896887370652012-09-19T18:55:05.578+02:002012-09-19T18:55:05.578+02:00Hi Jan,
In tegenstelling tot anderen, plaats ik kr...Hi Jan,<br />In tegenstelling tot anderen, plaats ik kritiek op wat ik doe altijd. Alleen zo wordt een discussie compleet.<br />Ik begrijp je opmerkingen over het gebrek aan koersvastheid goed. De Velotilt wordt niet zo extreem, is bijv. 105 cm hoog, dan een Cygnus, Velox of andere racers. Ook de snelheid ligt niet zo hoog. Ik heb tijdens de uurs-race op CycleVision goed opgelet op de volledig Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-84335990277164582532012-09-19T18:45:44.757+02:002012-09-19T18:45:44.757+02:00Hi Yblog,
We try to have the first prototype ready...Hi Yblog,<br />We try to have the first prototype ready in half a year.<br />The weight is now not an issue.<br />Best regards,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-41069434491015890432012-09-19T18:41:43.282+02:002012-09-19T18:41:43.282+02:00Hi Mark,
Voorwielaandrijving werkt al heel lang he...Hi Mark,<br />Voorwielaandrijving werkt al heel lang heel goed. Slippen doe je alleen als je idioot hard wegtrekt of op een gladde steile helling rijdt.<br />De remmen is een kwestie van doseren. Voor het van hoge snelheid afremmen is het remmen op het voorwiel het belangrijkst en veiligst. De schijfremmen op de achterwielen zijn aanvullend. Bij afdalingen moet je steeds kort afremmen. Dat kan Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-10696160886690667482012-09-19T18:34:44.955+02:002012-09-19T18:34:44.955+02:00Hi Driewieler,
De achterwielconstructie zal zeker ...Hi Driewieler,<br />De achterwielconstructie zal zeker voldoende sterk worden. Daar is met de Fast Forward tilting Munzo van Bram Smit al veel ervaring mee. De wielen steken aan weerszijden 10 cm uit de romp. Je moet dus al binnen 10 cm een fietser of wandelaar of auto passeren om hem te raken.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.com