tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post8862026384299546397..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Kettingwiel of kettingtandwiel?Wim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-84387098482834464012010-10-25T01:12:28.785+02:002010-10-25T01:12:28.785+02:00Hi Jean,
Heel vervelend dit soort incidenten. Heb ...Hi Jean,<br />Heel vervelend dit soort incidenten. Heb je wel al het vezelversterkte wieltje?. Dat gaat bij Peter de Rond al meer dan 3000 km mee, Wim Rutten had deze na 3000 km kapot.<br />Ik heb er nu 1500 km mee gereden en hij is nog wel heel.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-3873312647728626532010-10-25T00:57:23.453+02:002010-10-25T00:57:23.453+02:00Beste Wim .
Vrijdag op weg naar Bennekom het eers...Beste Wim .<br /><br />Vrijdag op weg naar Bennekom het eerste tandje van Alligt afgebroken. Zaterdag tijdens de 150 km ROAM op de Veluwe nog 2.Hortend en stotend gereden . NIET LEUK .En dat na nog geen 2000 km.Niet sterk genoeg.<br /><br />Vele groeten,<br /> <br />Jean SchickendantzAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-11073934566010238532010-06-14T23:48:35.312+02:002010-06-14T23:48:35.312+02:00Wim, ik rijd op het moment met twee wieltjes op mi...Wim, ik rijd op het moment met twee wieltjes op mijn lage racer die met polycord zijn aangepast (power en return idler). <br /><br />In een standaard wieltje een sleufje uitfrezen en dan de polycord erop. Werkt in mijn optiek prima en loopt mooi direct en geluidloos. <br /><br />ArnoldArnoldnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-18992788179755120402010-06-13T23:58:42.143+02:002010-06-13T23:58:42.143+02:00Hi Eduard,
Siliconenrubber is nogal zacht. Het gaa...Hi Eduard,<br />Siliconenrubber is nogal zacht. Het gaat inderdaad niet om de prijs. Dupont Viton is shore 75 en ik heb er 15 van besteld. Minder kon niet. De huidige rubber O-ringen lossen echt op. Ze worden zo ruim dat ze naast de kettingbaan terecht komen en dan vrij kort daarna breken.<br />Eventueel is er nog Kalrez, dat gaat een eeuw mee.<br />Ook polycord is een mogelijkheid.<br />We Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-31277303593786766932010-06-13T23:41:34.126+02:002010-06-13T23:41:34.126+02:00Er zijn ook oliebestendige O-ringen van siliconenr...Er zijn ook oliebestendige O-ringen van siliconenrubber. Ik denk dat de hogere prijs wel meevalt, het gaat immers maar om één ring per Quest. Je kan deze ringen bestellen bij Eriks.<br /><br />Ik vraag me wel af of de ringen werkelijk alleen maar worden opgelost, misschien is ook de mechanische belasting een reden waarom ze defect raken. Viton is harder dan NBR (shore 90 ipv shore 70)<br /><br />eduardbotterhttps://www.blogger.com/profile/16413170142552194827noreply@blogger.com