tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post935979225461041013..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: VeloTilt update 2. Veiligheid, instap, aerodynamicaWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-78293886516459133692012-11-17T11:45:22.756+01:002012-11-17T11:45:22.756+01:00Hi Walter,
VeloTilt is schon höher wie alle andere...Hi Walter,<br />VeloTilt is schon höher wie alle andere Velomobile.<br />Mit 105 cm is er schon 18 cm höher wie zum Beispiel ein Quest. <br />Noch höher meint mehr Luftwiederstand und wir wollen - auch - mehr Geschwindigkeit.<br />Novelo habe ich kurz her gefunden. Viel ist dasselbe, sie haben gut der Munzo von Bram angeschaut. Wir denken an eine höhere Höchstgeschwindigkeit wie 50 km/h.<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-55714328604166121792012-11-17T11:24:31.931+01:002012-11-17T11:24:31.931+01:00Ich versuche es in meiner Sprache:
Ich finde das ...Ich versuche es in meiner Sprache: <br />Ich finde das VeloTilt-Projekt ganz toll. Mit Bram sprach darüber auf der Spezi in Germerheim vor 2 Jahren. Jetzt wird es vielleicht doch wahr! Eine Anmerkung möchte ich doch machen: Macht das ganze höher! Dann habt ihr nicht da Problem mit der Kettenführung. Am Minq braucht man keine Umlenkung. Für den Alltagsgebrauch ist eine variable Höhe, die an die Walter Gollingernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-68206165082863364282012-11-02T17:21:37.833+01:002012-11-02T17:21:37.833+01:00Hallo Wim,
Hier een heel leuk filmpje van een lea...Hallo Wim,<br /><br />Hier een heel leuk filmpje van een leaning trike.<br />Qua technologie het andere uiterste van het spectrum...<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=0XUXBtgQ9KQ&feature=related<br />Klaasnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-61197435086039664322012-11-01T22:53:32.736+01:002012-11-01T22:53:32.736+01:00Hi Klaas,
Plofzakken voorkomen ernstige verwonding...Hi Klaas,<br />Plofzakken voorkomen ernstige verwondingen als hersenletsel e.d. Dat er behoorlijk ernstige neveneffecten zijn, is bekend en geaccepteerd.<br />De hoofdplofzak die in Zweden is ontwikkeld is van een heel andere orde en zeker onvergelijkbaar met plofzakken in een auto.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-18266572835591865152012-11-01T21:38:38.255+01:002012-11-01T21:38:38.255+01:00Dag Wim,
Ooit heb ik eens een moeder met kind uit...Dag Wim,<br /><br />Ooit heb ik eens een moeder met kind uit een auto moeten helpen nadat ze een aanrijding hadden gehad. In die auto waren de plofzakken afgegaan. <br />De vrouw had hele serieuze brandwonden op haar armen (de vellen hingen erbij).<br />Ik moet er niet aan denken, wat die plofzakken met je hoofd kunnen uitrichten...Klaasnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-47807517974136482222012-10-31T09:32:00.731+01:002012-10-31T09:32:00.731+01:00Dag Wijnandt,
Het voorwiel krijgt uiteraard een wi...Dag Wijnandt,<br />Het voorwiel krijgt uiteraard een wielkap. Er komen er zelfs twee, één voor een wiel met brede band tot rond 50 mm, en één voor smallere banden.<br />Tot nu toe is dit niet getekend in de fiets om details van de aandrijving te laten zien.<br />Groeten,<br />Wim<br /><br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-88017716782427920692012-10-31T09:23:10.819+01:002012-10-31T09:23:10.819+01:00Qua veiligheid zit er niet veel anders op dan tevr...Qua veiligheid zit er niet veel anders op dan tevreden te zijn met, c.q. de acceptatie van het huidige gebruikelijke veiligheidsniveau van de velomobiel. Mensen hebben natuurlijk de neiging om dergelijke zaken onder het vergrootglas te leggen wanneer daaraan meer aandacht wordt gegeven.<br /><br />Je latere posting over de vele prut op de plattelandswegen trok wel mijn aandacht naar de Wijnandthttps://www.blogger.com/profile/07343783872023362815noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-86354105273320663442012-10-29T18:07:27.522+01:002012-10-29T18:07:27.522+01:00Hallo Wim,
De Velox 2 had net zo'n soort stev...Hallo Wim,<br /><br />De Velox 2 had net zo'n soort stevige monocoque body, als het eerste monocoque-vliegtuig uit 1912<br />http://en.wikipedia.org/wiki/Deperdussin_Monocoque<br /> <br />maar is qua bouw/stevigheid niet te vergelijken met concept VeloTilt. Door het maken van een grote comfortabele instap-openeing verdwijnt namelijk het verband van de monocoque van de VeloTilt grotendeels, Fulhttps://www.blogger.com/profile/10566396294183074309noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-74278809086933523862012-10-28T15:47:16.951+01:002012-10-28T15:47:16.951+01:00Hi Bobslee,
Het is nog niet zeker of er een verkoo...Hi Bobslee,<br />Het is nog niet zeker of er een verkoopbaar product ontstaat. De ontwerp doelen moeten wel gehaald worden.<br />Het zal inderdaad geen koopje worden. De constructie moet zeker sterker worden dan de huidige velomobielen. Dat bereik je in ieder geval met een sandwich constructie. Het kan in de toekomst mogelijk ook wel met een enkel laminaat. <br />De toekomst gaat ons alles leren.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-2077034076152319102012-10-28T11:21:51.585+01:002012-10-28T11:21:51.585+01:00Twee carbonlagen, Rohloff naaf, het geheel gaat er...Twee carbonlagen, Rohloff naaf, het geheel gaat er zeer smakelijk uitzien, maar ik denk niet dat de prijs in de klasse "aanbiedingen" gaat vallen. Voor de prijs die dit moois gaat kosten kan iemand waarschijnlijk ook een leuk "boodschappenwagentje" aanschaffen. Ongetwijfeld zullen een deel velomobielrijders gelijk willen overstappen, maar of dit ontwerp veel nieuwe klanten De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-78007432352396184392012-10-28T10:17:25.050+01:002012-10-28T10:17:25.050+01:00Dag Mick,
De Rohloff hoeft niet opengemaakt te wor...Dag Mick,<br />De Rohloff hoeft niet opengemaakt te worden. Hoe we het precies gaan doen, nog even afwachten.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-37210941318330707342012-10-28T08:41:44.563+01:002012-10-28T08:41:44.563+01:00Hoi Wim,
Iets waar ik me ivm practische bruikbaarh...Hoi Wim,<br />Iets waar ik me ivm practische bruikbaarheid toch wel zorgen om maak is het achteruitrijden...<br />Je had het eerder over "een knopje in de toekomst". Ik denk niet dat iemand een Rohloff gaat openmaken voor dat doel (zoals ik de Sachs 3X7 tbv een vrijloop). Niet alleen is 'ie daar wat duur voor maar bij achteruitrijden wordt het kettingspanmechanisme uitgerekt dat<br Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-32172822626323383452012-10-28T01:30:26.752+02:002012-10-28T01:30:26.752+02:00Dag Karel,
We gaan eerst 1, mogelijk 2 VeloTilts m...Dag Karel,<br />We gaan eerst 1, mogelijk 2 VeloTilts maken. Dan zal moeten blijken of de ontwerp doelen worden gehaald. Als dit zo is, zal de fiets beschikbaar komen voor consumenten. Wij hebben nog geen flauw idee van de prijs.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-1799602898053777282012-10-28T00:57:24.247+02:002012-10-28T00:57:24.247+02:00Misschien heb ik het gemist. Maar wanneer plannen ...Misschien heb ik het gemist. Maar wanneer plannen jullie dat de fiets gekocht kan worden door consumenten? Hebben jullie een richtprijs in gedachten?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13164792210237365239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-63571362034006393342012-10-28T00:57:23.758+02:002012-10-28T00:57:23.758+02:00Ook al hang je hem vol airbags, de massa (en dwars...Ook al hang je hem vol airbags, de massa (en dwarse wrijving op de weg) bepalen de impact op ons lichaam en dus de overlevingskans, nek/schedelletsel en/of inwendig letsel door bijv.het met grof geweld heen en weer slaan van organen zijn vaak de oorzaak van inwendige bloedingen waar een so. uiteindelijk aan overlijd.<br />Zelfs gerenommeerde automerken geven aan research miljoenen uit, en dan nogWillemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-56424519890572359722012-10-28T00:43:00.358+02:002012-10-28T00:43:00.358+02:00Willem,
Zijdelingse aanrijdingen, ik schreef het a...Willem,<br />Zijdelingse aanrijdingen, ik schreef het al, blijven een groot probleem. Het is niet mogelijk een velomobiel vol te hangen met airbags.<br />Wel kan het helpen dat een auto niet direct dwars door een velomobiel heel rijdt. Krachten die over een groter oppervlak worden verdeeld zijn zeker gunstiger als het op overleven aan komt.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-34654131721210381552012-10-28T00:37:53.085+02:002012-10-28T00:37:53.085+02:00Goed idee...alleen is de zijdelinkse impact bij el...Goed idee...alleen is de zijdelinkse impact bij elk ongeval altijd cruciaal, zelfs bij een VOLVO met SIPS.<br />Wat basaal is, de massa van het voertuig en de mogelijkheid van vervormen of energie opnemen (impact) tijdens een aanrijding aan stuur- of bakboordzijde gezien de massa van onze velomobielen+massa lichaam berijder zie ik geen grotere overlevingskans in de Velotilt in de geschetste vorm.Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.com