tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post987366978819087764..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Testen met SRM in QuestWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-54070270180361936012010-11-27T23:44:26.788+01:002010-11-27T23:44:26.788+01:00Hi Willem,
Een probleem met een wielerbaan is dat ...Hi Willem,<br />Een probleem met een wielerbaan is dat er tijdens één ronde twee rechte stukken en twee bochten zijn. De rolweerstand in de bochten is een stuk groter. Daarom worden er op wielerbanen door de Quest geen echt hoge snelheden bereikt.<br />Er is tussen Uitgeest en Castricum een prachtig vlak fietspad. Heen en weer en met weinig wind zou de beste metingen opleveren.<br />Groeten,<br /Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-44186699989292491942010-11-27T22:18:29.961+01:002010-11-27T22:18:29.961+01:00Hoi, het probleem met een kom baan herinnert mij a...Hoi, het probleem met een kom baan herinnert mij aan de test dat ik testrijder was bij Audi, halverwege de jaren 80. Ik heb toen heel wat klometers in kombanen gereden. Voor ieder snelheidsverschil van ong 5 km moest een andere lijn gereden worden. Om met de 'baanweerstand' om te gaan werd altijd uitgegaan van een 0-meting op een rollerbank. Zo iets zou je met je quest ook kunnen doen opWillemhttps://www.blogger.com/profile/07632911950908536030noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-25785429652162376382010-11-26T21:49:23.530+01:002010-11-26T21:49:23.530+01:00Hi Bert,
Een wielerbaan, ik denk aan Alkmaar, bied...Hi Bert,<br />Een wielerbaan, ik denk aan Alkmaar, biedt wel gecontroleerde omstandigheden. Geen wind, gelijkmatige temperatuur. Wel is de helling een discussie. <br />Misschien toch maar eens kijken naar een lange vlakke weg. <br />Ik hou je graag aan je toezegging als ik vragen heb.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-22123922187053136852010-11-26T21:40:24.464+01:002010-11-26T21:40:24.464+01:00Dag Wim,
In 2002 hebben we de srm-meter o.a. ook ...Dag Wim,<br /><br />In 2002 hebben we de srm-meter o.a. ook in de Quest gehad en daar zijn de bekende snelheid-vermogen grafieken op gebaseerd b.v. bij 250 watt leverde dat voor de Quest circa 49km/h op en met racekap 4% meer snelheid.<br />Belangrijk zijn de gecontroleerde meetomstandigheden (meten met bijna geen wind), vlakke weg, heen en terug . Op een overdekte wielerbaan met schuin rijvlak Ligbirdhttps://www.blogger.com/profile/00012754240477206325noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-6878732328146672572010-11-26T12:46:56.851+01:002010-11-26T12:46:56.851+01:00Hi Mick,
Het gaat er tijdens een wedstrijd om zo h...Hi Mick,<br />Het gaat er tijdens een wedstrijd om zo hard mogelijk te fietsen. De aero-dynamische voorzieningen werken dan prima. <br />Wat me nog veel beter bevalt is dat tijdens toeren de snelheid ook makkelijk heel hoog komt en blijft.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-83911776824289337452010-11-26T12:22:18.159+01:002010-11-26T12:22:18.159+01:00Hoi Wim,
Grappig maar in feite proberen we middel...Hoi Wim,<br /><br />Grappig maar in feite proberen we middel de techniek beide hetzelfde te ontdekken. Namelijk "ben ik effektief bezig?". <br />Wat mij betreft is die vraag eigenlijk belangrijker dan de vraag hoe snel ik precies ga: Als je er maar 't beste uitsleept!<br />Succes met de SRM-metingen!<br />mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-75912908080253911962010-11-26T07:55:53.116+01:002010-11-26T07:55:53.116+01:00Hoi Wim,
Dat is erg mooi, Top van van Elan dat je...Hoi Wim,<br /><br />Dat is erg mooi, Top van van Elan dat je het mag gebruiken.<br /><br />Groet Jan.Jan Reushttps://www.blogger.com/profile/04488019423236522902noreply@blogger.com