tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post1435625270339216408..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: VeloTilt ruit in productieWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-68202656855348569712013-11-21T15:48:30.408+01:002013-11-21T15:48:30.408+01:00PET-G lijkt inderdaad mooi, maar gaf bij de Versat...PET-G lijkt inderdaad mooi, maar gaf bij de Versatile af en toe problemen.<br />Sommige kappen kon je op slaan wat je wou zonder dat er een barstje in kwam, hooguit een paar krassen er op.<br />Maar er zaten ook kappen tussen (uit dezelfde badge) die bij een kleine tik al scheurden of versplinterden, en dat laatste wil je beslist niet in de buurt van je hoofd!<br /><br />groeten, Arjan<br /><br /Arjanhttps://www.blogger.com/profile/14697545361237328499noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-75951827172642726222013-11-21T00:06:32.954+01:002013-11-21T00:06:32.954+01:00Quemo,
De ruit wordt gekit in een veel grotere car...Quemo,<br />De ruit wordt gekit in een veel grotere carbon kap. Dat geheel wordt, door de sandwich constructie heel stijf. De kans op barsten is heel klein. <br />Het voordeel van PetG is dat het goedkoper en ook te polijsten is. Dat laatste lukt met Lexan niet.<br />Veel maakt het allemaal niet. De ruit kan er makkelijk uit en is relatief goedkoop.<br />Mocht de VeloTilt in productie komen, dan Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-34582034771534374252013-11-20T19:49:27.824+01:002013-11-20T19:49:27.824+01:00De eerste Versatiles hadden een bovenkap van PET (...De eerste Versatiles hadden een bovenkap van PET (of mogelijk PETG, dat weet ik niet). Dat was niet zo succesvol. Bij ons kreeg de kap van de Versatile barsten.<br />Ik denk dat Lexan een betere keuze is.Quemohttps://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-47150726574023260912013-11-20T19:00:52.609+01:002013-11-20T19:00:52.609+01:00Bij 23 minuten zijn er ook een paar mannen aan het...Bij 23 minuten zijn er ook een paar mannen aan het stoeien met een cockpit .<br />http://m.youtube.com/watch?v=weFQ2FfbMfc<br />Nu nog vleugels voor de velotilt.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16093492731487108333noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-20323107303416752442013-11-20T15:52:07.639+01:002013-11-20T15:52:07.639+01:00Dag Adri,
Ik ga er wel van uit dat er een helm kan...Dag Adri,<br />Ik ga er wel van uit dat er een helm kan worden gedragen. De breedte in de VeloTilt daar is zo'n 50 cm. Of dit nodig is is nog de vraag. VeloTilt krijgt een zeer sterke body die niet zonder extreem geweld kan worden samengedrukt. Op de plek van de stoel is de VeloTilt maximaal sterk. Het sterke schot waar de achterwielen aan de achterkant en de stoel aan de voorkant zit, wordtWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-60800459727045321952013-11-20T15:34:04.371+01:002013-11-20T15:34:04.371+01:00Dag Wim,
Dus toch een vervangbare ruit, dat geeft...Dag Wim,<br /><br />Dus toch een vervangbare ruit, dat geeft toch een beter gevoel, een nieuwe ruit is dan wat overkomelijker dan gelijk een nieuwe bovenkap, als dat het geval zou zijn.<br />Word de kap nou ruim genoeg om een normale helm onder te kunnen dragen voor de mensen die dat eventueel willen? Of is dat een punt dat eventueel meegenomen word als de fiets ooit in productie mocht gaan?<br /De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.com