tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post2186514849753309080..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Different updateWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-907138625176124212021-09-25T16:10:53.658+02:002021-09-25T16:10:53.658+02:00Dag Sieds, je geef je reactie wel een beetje laat ...Dag Sieds, je geef je reactie wel een beetje laat ( 1,5 jaar na dato), maar misschien lees je het nu pas. Na de publicatie van dit artikel, hebben ook wij tijd gehad om de problemen op te lossen. En in tegenstelling tot hetgeen je schreef; Dat het in deze hoedanigheid niet gaat lukken, moet ik je teleurstellen. Hij rijdt en stuurt inmiddels prima.Piet Kunishttps://www.blogger.com/profile/01682615649368149913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-45889956885594784262021-09-15T16:39:15.334+02:002021-09-15T16:39:15.334+02:00Hallo allemaal,
Wat jullie proberen is niet nieu...Hallo allemaal, <br /><br />Wat jullie proberen is niet nieuw. Bij ligfietsen (2 wielen) is dit ook tot in den treure geprobeerd. Kan wel, maar is niet betrouwbaar, niet voorspelbaar qua sturen en niet stabiel bij hogere snelheden. Het zal in de huidige hoedanigheid van Piet's voertuig dan ook niet lukken.<br /><br /><br />Toch heb ik wel een idee, hoe dit op te lossen bij een driewieler. (Siedshttps://www.blogger.com/profile/18256469264657895437noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-70023861903955973472020-03-08T23:45:27.906+01:002020-03-08T23:45:27.906+01:00Dat is een mooi systeem Theo. We houden het in ged...Dat is een mooi systeem Theo. We houden het in gedachten. Vooralsnog volstaat de PanhardstangPiet Kunishttps://www.blogger.com/profile/13146959992505080612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-78237010210761432242020-03-01T09:00:09.404+01:002020-03-01T09:00:09.404+01:00Betreffende de vooras, die gaat waarschijnlijk de ...<br />Betreffende de vooras, die gaat waarschijnlijk de neus heen en weer bewegen bij inveren (zoals de QV met z'n kont schudt). Heb je gedacht aan een "watt's linkage"?<br />https://en.wikipedia.org/wiki/Watt%27s_linkage.<br /><br />Grooet, TheoVeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-57148166245542697992020-02-09T09:26:10.473+01:002020-02-09T09:26:10.473+01:00In een stuurnaaf is wel heel mooi compact (en daar...In een stuurnaaf is wel heel mooi compact (en daardoor niet simpel te maken), maar ook daar zit een klein balhoofdje in. Dus met de zelfde problematiek als<br />met een normaal balhoofd.Piet Kunishttps://www.blogger.com/profile/13146959992505080612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-65636932618381242992020-02-08T15:00:58.561+01:002020-02-08T15:00:58.561+01:00Zou een stuurnaaf achter kunnen werken?
https://en...Zou een stuurnaaf achter kunnen werken?<br />https://en.wikipedia.org/wiki/Hub-center_steering<br />Hier een artikel met meer links in de reacties.<br />https://www.fietsersbond.nl/nieuws/duitsers-dol-op-elians-wonderwiel/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-59636237097761298252020-02-06T09:24:10.723+01:002020-02-06T09:24:10.723+01:00Jelle: Goed gevonden. Dat patent heeft inderdaad g...Jelle: Goed gevonden. Dat patent heeft inderdaad grote gelijkenissen met dit project. Het is geen geldig patent, dus het staat niets in de weg, maar het betekent ook dat een nieuw patent op dit gebied weinig kans maakt.<br />Ik meen me te herinneren dat de eerste stap van een patentaanvraag, de melding, niets of weinig kost, best een interessante manier om je uitvinding te publiceren en vindbaar Rembrandtnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-72935273829324035482020-02-06T00:12:27.068+01:002020-02-06T00:12:27.068+01:00Nee Jelle, dit kende ik niet. dank je welNee Jelle, dit kende ik niet. dank je welPiet Kunishttps://www.blogger.com/profile/13146959992505080612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-63443855302310804092020-02-05T21:46:00.423+01:002020-02-05T21:46:00.423+01:00Ik weet niet of deze al bekend is?
https://worldw...Ik weet niet of deze al bekend is?<br /><br />https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/039078906/publication/DE102006041650A1?q=pn%3DDE102006041650A1Jellehttps://www.blogger.com/profile/04710430816587707850noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-64572269974492174732020-02-05T20:51:14.256+01:002020-02-05T20:51:14.256+01:00Dag Hielan, ik heb eventjes gegoogeld naar die Dym...Dag Hielan, ik heb eventjes gegoogeld naar die Dymaxion Car. Mooi ding. Die is indertijd waarschijnlijk ook ontworpen naar het idee van de optimale stroomlijnvorm. <br />De besturing was ook daar kennelijk ondergeschikt aan. Ook hier zie geen voor- of naloop. Ik weet niet of wij er iets aan hebben, maar in ieder geval bedank voor je inbreng.Piet Kunishttps://www.blogger.com/profile/13146959992505080612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-27306628622543098332020-02-05T10:14:51.304+01:002020-02-05T10:14:51.304+01:00Hoi, misschien kunnen jullie je voordeel doen met ...Hoi, misschien kunnen jullie je voordeel doen met de manier waarop Buckminster Fuller de besturing van zijn Dymaxion Car heeft gerealiseerd, al weer een aardig wat jaartjes geleden; ook al schijnt deze auto in stuurgedrag niet zo uit te blinken als op alle andere terreinen ...<br /><br />Leuk project!<br /><br />Groeten,<br /><br />HielanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-57134382831426322932020-02-03T12:18:19.222+01:002020-02-03T12:18:19.222+01:00Reinier; dank voor je meedenken. De de rechtuit-st...Reinier; dank voor je meedenken. De de rechtuit-stabiliteit is in zijn huidige configuratie, opgelost. Het probleem dat we nog moeten oplossen is; zijn overgevoeligheid op snelheid bij hele kleine stuurcorrecties, versus een grote stuuruitslag bij manoeuvreren. We hebben een idee, hoe dat is op te lossen. Het bouwen ervan kost nog enige tijd.<br />Anoniem; Het simpel verplaatsen van de voorkant Piet Kunishttps://www.blogger.com/profile/13146959992505080612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-66720551620437213782020-02-03T08:48:00.189+01:002020-02-03T08:48:00.189+01:00Hallo daar
Excuses voor Google vertalen.
Ik ben ...Hallo daar<br /><br />Excuses voor Google vertalen.<br /><br />Ik ben hierin geïnteresseerd als een mogelijke oplossing voor het bouwen van een roeistrike?<br /><br />Heeft de Velayo dezelfde stuurproblemen?<br /><br />groeten Paulpaul_nhttps://www.blogger.com/profile/17745812888235014781noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-19122270405913722262020-02-02T23:42:13.404+01:002020-02-02T23:42:13.404+01:00Kan je niet gewoon de voorkant van een kettwiesel ...Kan je niet gewoon de voorkant van een kettwiesel zagen en die aan de achterkant plakken? Die stuurt stabiel op een redelijk simpele manier? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-20786829450005808352020-02-02T22:33:50.545+01:002020-02-02T22:33:50.545+01:00Helaas ben ik mechanisch en "fietstheoretisch...Helaas ben ik mechanisch en "fietstheoretisch" niet zo goed onderlegd, maar ik wil je wel mijn idee voorleggen. Je wil een ruime stuuruitslag om een kleine draaicirkel te krijgen, maar een hele kleine stuuruitslag om stabiel met hogere snelheid te kunnen rijden. Wellicht is het mogelijk om het zo te ontwerpen dat een kleine stuuruitslag heel soepel kan, zonder weerstand van een stugge Reinier | Intellifietshttps://www.blogger.com/profile/10181371170490080588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-91231575838575343892020-02-02T15:35:49.914+01:002020-02-02T15:35:49.914+01:00Boeiend om te zien en te lezen hoe zoiets ogenschi...Boeiend om te zien en te lezen hoe zoiets ogenschijnlijk eenvoudigs als een stuurconstructie het meest ingewikkeld blijkt te zijn en het meest belangrijk voor een goed rijdend voertuig. willemveloz@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/04507086328105892892noreply@blogger.com