tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post2827627454049345035..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: VeloTilt met grote stappen vooruitWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-63643045314417971782017-11-28T10:14:13.931+01:002017-11-28T10:14:13.931+01:00Hallo Jiro,
We are looking for a party that will b...Hallo Jiro,<br />We are looking for a party that will bring VeloTilt to market.<br />Best regards,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-63980771313469771102017-11-28T03:33:55.292+01:002017-11-28T03:33:55.292+01:00Hello, any progress on the Velo Tilt towards produ...Hello, any progress on the Velo Tilt towards production and sale? Thanks!Sotarohttps://www.blogger.com/profile/03437862476767662274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-37750198638117645862016-03-13T13:56:18.753+01:002016-03-13T13:56:18.753+01:00Dag Marinus,
De wielen zijn 20". De versnelli...Dag Marinus,<br />De wielen zijn 20". De versnellingen worden geregeld met een Rohloff naaf en eventueel later door een eigen derailleur systeem. <br />De Cd*A van de VeloTilt is 0.045.<br />Het gewicht van het prototype is 39 kg. <br />Productie is mogelijk als de ontwerpdoelen worden gehaald.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-23377754325282683022016-03-13T12:55:38.268+01:002016-03-13T12:55:38.268+01:00Wim Schermer
Mooie gestroomlijnde Velomobiel here...Wim Schermer<br /><br />Mooie gestroomlijnde Velomobiel heren. is dit een concept uitgave of komt hij als de kinderziektes er uit gehaald zijn in de productie ? Wat is momenteel het gewicht , Welke versnellingen basis /Ratio gebruiken jullie momenteel . De wielmaat is dat 20 ,24 of 26 inches ? Welke airodynamische coëfficiënten geven de windtunnel resultaten aan met de gesloten fairing er op en Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-69526872074702768742015-02-28T19:48:42.452+01:002015-02-28T19:48:42.452+01:00Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Nu nog een kap er...Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Nu nog een kap erop, maar dat geeft vast minder technische problemen dan het locking-mechanisme. <br /><br />En dan verder met testen, kilometers maken tot je er genoeg van hebt. Dat kan vast nog even duren…Maartenhttps://www.blogger.com/profile/02858996719781447490noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-11461212717770071932015-02-26T12:36:50.088+01:002015-02-26T12:36:50.088+01:00Bram ik begreep uiteraard wel wat de velotilt zou ...Bram ik begreep uiteraard wel wat de velotilt zou moeten doen, maar zo'n filmpje verduidelijkt nog veel meer wat de gevolgen zijn van de gemaakte keuzes. <br /><br />Ik bedoelde dan ook het heen en weer deinen bij trappen. Ofwel de reactie van de velotilt op de heen en weer gaande benen. Dat is normaal voor 2 wielige ligfietsen en velomobielen, maar in veel mindere mate voor 3 wielers. Die Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-29904859441798459552015-02-25T10:40:23.737+01:002015-02-25T10:40:23.737+01:00De rechtdoorstabiliteit is voor een groot deel afh...De rechtdoorstabiliteit is voor een groot deel afhankelijk van de frictieloos bewegende lockout en draagarmen.<br />Opmerkelijk trouwens dat bij een aantal mensen het kwartje pas valt als ze het filmpje gezien hebben.Bram Smithttps://www.blogger.com/profile/17209960441112273527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-18214252939356243372015-02-24T22:23:15.479+01:002015-02-24T22:23:15.479+01:00Dag Quezzzt,
Ons is ook al opgevallen dat de VeloT...Dag Quezzzt,<br />Ons is ook al opgevallen dat de VeloTilt stabieler rechtuit rijdt dan je van een tweewieler zou verwachten. Als de VeloTilt langzaam rijdt of bijna stil staat, gaat de fiets langzaam omvallen. Omdat dan onmiddellijk de spoorbreedte toeneemt, neemt ook de weerstand van de beide achterbanden in dwarsrichting enorm toe.<br /><br />Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-58281901879905323972015-02-24T22:05:09.066+01:002015-02-24T22:05:09.066+01:00Aan het rijgedrag van de velotilt-in-wording te zi...Aan het rijgedrag van de velotilt-in-wording te zien hebben jullie een 2 wielige velomobiel met 3 wielen geschapen :-))<br /><br />De body gaat in zekere mate heen en weer zoals een 2 wielige velomobiel zou doen maar het typische slingeren op de wielen bij lage snelheid van een 2 wielige velomobiel ontbreekt bij de 3 wielige velotilt totaal.<br /><br />Als de velotilt ook een snelheid kan Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-78677607117661349072015-02-24T07:24:50.437+01:002015-02-24T07:24:50.437+01:00Het is een prachtig resultaat ik kijk uit naar de ...Het is een prachtig resultaat ik kijk uit naar de productieversie en ga alvast sparen!raketfietshttps://www.blogger.com/profile/04785153524877321089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-38941685517429379542015-02-23T20:13:10.842+01:002015-02-23T20:13:10.842+01:00Yay, that's great!Yay, that's great!zixhttps://www.blogger.com/profile/01603997437346450601noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-47922031206456044502015-02-23T19:26:16.318+01:002015-02-23T19:26:16.318+01:00Wow! (Sprakeloos)
I've seen the future and it...Wow! (Sprakeloos)<br /><br />I've seen the future and it tilts!rvhttps://www.blogger.com/profile/04171648051773136582noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-83602370836144833192015-02-23T17:35:17.346+01:002015-02-23T17:35:17.346+01:00Dag Tom,
Ja, 99 cm is voor veel fietspaden te bree...Dag Tom,<br />Ja, 99 cm is voor veel fietspaden te breed. We willen evenwel testen met een configuratie die geen of vrijwel geen verstoring van de luchtstroom om de fiets oplevert.<br />Later maken we naast de al aanwezige smalle poten nog wel een tussenmaat.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-91514197738042818302015-02-23T15:22:22.728+01:002015-02-23T15:22:22.728+01:00Hallo Wim,
Is 99 centimeter niet heel erg breed v...Hallo Wim,<br /><br />Is 99 centimeter niet heel erg breed voor een fiets. Veel fietspaden hebben paaltjes die smaller bij elkaar staan.<br /><br />Verder heel mooi.<br /><br />Tom HospesTomhttps://www.blogger.com/profile/12679544958710778641noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-87300692180905858462015-02-23T14:41:45.633+01:002015-02-23T14:41:45.633+01:00Het blijft boeiend om volgen. Een lekker eigenzinn...Het blijft boeiend om volgen. Een lekker eigenzinnig concept en het lijkt te werken. Door de exotische oplossingen zal de VeloTilt allicht niet goedkoop worden, maar als het rendement waargemaakt wordt, kan dat geen bezwaar zijn. Ik ben benieuwd hoe het verder loopt en daarin zal ik zeker niet alleen zijn ;-)CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-72201151375073228332015-02-22T20:12:18.133+01:002015-02-22T20:12:18.133+01:00Dat ziet er goed uit op de filmpjes. Zijn er al te...Dat ziet er goed uit op de filmpjes. Zijn er al testen op hogere snelheid gedaan, met bochtenwerk? Ben benieuwd hoe de Tilt zich houdt bij snelheden boven 40 km/u.Casperhttps://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-81573955340152168132015-02-22T18:24:07.298+01:002015-02-22T18:24:07.298+01:00Wat leuk om te zien.
Veel plezier met (hard) rijd...Wat leuk om te zien.<br /><br />Veel plezier met (hard) rijden!<br /><br />BjornBjorn Franknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-70678318781633597442015-02-22T16:30:15.746+01:002015-02-22T16:30:15.746+01:00Dag Wim,
Zijn de glijlagers in de wielpoten al ver...Dag Wim,<br />Zijn de glijlagers in de wielpoten al vervangen door echte?<br />Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-76642311621539365052015-02-22T16:02:39.648+01:002015-02-22T16:02:39.648+01:00@Zix,
A head-out top will be made next month.@Zix,<br />A head-out top will be made next month.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-42514303308666417862015-02-22T14:59:37.429+01:002015-02-22T14:59:37.429+01:00Looking better and better! Hoping for a head-out t...Looking better and better! Hoping for a head-out top when it is ready for it.zixhttps://www.blogger.com/profile/01603997437346450601noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-9831439032838187152015-02-22T13:42:27.366+01:002015-02-22T13:42:27.366+01:00Mooi verslag en prachtige, duidelijke foto's
w...Mooi verslag en prachtige, duidelijke foto's<br />we volgen op de voet!<br />gr,HenkAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/05181445728153228994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-12159279419084151942015-02-22T12:38:30.529+01:002015-02-22T12:38:30.529+01:00Er stond gisteren ook al een vlagerige wind tussen...Er stond gisteren ook al een vlagerige wind tussen de gebouwen door (ik schat zo'n 3bft?). De wind was wel voelbaar maar zeker nog geen probleem.<br />Naar mijn idee heeft mijn M5 lowracer met dicht voorwiel meer last van zijwind dan de volledig gestroomlijnde Velotilt.<br /><br />DavidAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/03341996281957920024noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-10031524553149525162015-02-22T11:45:13.412+01:002015-02-22T11:45:13.412+01:00Ziet er echt prachtig uit. Ben benieuwd naar de fi...Ziet er echt prachtig uit. Ben benieuwd naar de filmpjes.Timhttps://www.blogger.com/profile/08024713912700358960noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-68228316976890470332015-02-22T11:14:12.057+01:002015-02-22T11:14:12.057+01:00Dag Klaas,
Precies zo gaat het. Tot nu toe hebben ...Dag Klaas,<br />Precies zo gaat het. Tot nu toe hebben we al heel vaak gekoppeld en ontkoppeld. Dat blijft prima gaan. Het halfrond is nu van RVS, vrij zacht materiaal. Er komen heel ondiepe groefjes in die de werking niet beïnvloeden. Het is eenvoudig het halfrond te vervangen door veel harder gewoon staal.<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-34864732339329747902015-02-22T10:53:40.201+01:002015-02-22T10:53:40.201+01:00Dag Wim,
Coole plaatjes.
Ben geïntrigeerd door he...Dag Wim,<br /><br />Coole plaatjes.<br />Ben geïntrigeerd door het lockmechanisme. Klopt het, dat de twee "kantelplaatjes" door het paar spiraalveertjes tegen de halfronde schijf worden gedrukt (en met de touwtjes weer los worden getrokken?)<br /><br />Als dat zo is: dan lijkt het mij, dat er heel hoge piekspanningen in plaatjes en halfronde schijf optreden. Vervormen die plaatjes en Klaas V.noreply@blogger.com