tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post299692746311522644..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: Crash met meerkoeten, met warme voeten naar MarkenWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-6695467610570507022012-02-04T16:59:49.906+01:002012-02-04T16:59:49.906+01:00Tja, als je kijkt dat ik een forse retriever geraa...Tja, als je kijkt dat ik een forse retriever geraakt heb..... met alleen een paar tandafdrukken in de lak....<br /><br />Maar ik heb mazzel gehad dat hij het presteerde om de fiets precies op de rand tussen bovenkap en onderbak een kopstoot te geven.<br /><br />Maar er zit wel fors verschil in fietsen. Jan W. van Velomobiel heeft een keer gevraagd of de neus van mijn fiets verstevigd was.... NietQuemohttps://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-62372717688893645602012-02-04T14:01:15.221+01:002012-02-04T14:01:15.221+01:00Hi Peter,
Ik denk inderdaad dat de lichte construc...Hi Peter,<br />Ik denk inderdaad dat de lichte constructie van mijn fiets hierbij een rol speelt. Ik had minder schade verwacht dan er achteraf blijkt te zijn.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-53203181801923166112012-02-04T13:58:22.725+01:002012-02-04T13:58:22.725+01:00Hoi Wim
Heeft de grootte van de deuk ook nog te m...Hoi Wim<br /><br />Heeft de grootte van de deuk ook nog te maken met jou lichtere uitvoering carbon? Weet niet hoeveel procentueel jou fiets een dunner laag carbon heeft maar ziet er wel erg kwetsbaar uit.<br /><br />hgr Peterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-40433512278713049882012-02-02T20:21:01.243+01:002012-02-02T20:21:01.243+01:00Hoi Wim,
Da's pech met die koeten (omdat nr.1...Hoi Wim, <br />Da's pech met die koeten (omdat nr.13 niet mee was) wel een fikse schade Wim, jammer.<br />Nee carbon krijg zelfs ik niet zomaar stuk en versplinteren doen allen frames en vorken op het breukvlak. Men verward dit vaak omdat staal en Alu toch iets meer verbuigen voordat het breekt.<br />Als die voetengaten dicht kunnen houdt ik mij ook aanbevolen, ik heb de hele week tot nu toe Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-54174532098335996822012-02-02T11:34:37.420+01:002012-02-02T11:34:37.420+01:00Hi Ben,
Die strips bij de voetengaten zijn zoals d...Hi Ben,<br />Die strips bij de voetengaten zijn zoals de Amerikanen zeggen 'amazing'. Gewoon met harde wind en vorst rijden en geen wind door de voetengaten omhoog voelen komen. Daar komen uiteraard nog wel verbeteringen in.<br />De zogenaamde kleine wielkappen worden nu door Jan Geel gemaak. De grote wielkappen leveren te weinig snelheid op en zijn niet erg praktisch.<br />Groeten,<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-75130484381427314932012-02-02T11:14:17.703+01:002012-02-02T11:14:17.703+01:00Beste Wim, je hebt prachtige tests gedaan met je d...Beste Wim, je hebt prachtige tests gedaan met je draadjes. Gelukkig blijkt daar uit, dat de Quest een goed ontwerp is. Wat ik me wel afvraag of er niet te weinig aandacht voor de onderkant is. Ik zat zelf te denken aan een soort deflectors voor de voetengaten, en eventueel voor de wielen (als de wielkappen in de praktijk niet praktisch blijken)maar zie nu dat je ook al met iets bezig bent rond deAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-40066257643851984962012-02-01T21:43:57.519+01:002012-02-01T21:43:57.519+01:00Hi Theo,
Ik ben tot nu toe erg gelukkig geweest me...Hi Theo,<br />Ik ben tot nu toe erg gelukkig geweest met mijn fietsen. Nooit omgegaan, alleen een keer aangereden door .... Jan Reus :). Jan heeft het zelf weer onzichtbaar gemaakt.<br />Ik heb de tekst over proeven in de windtunnel eerder zelf van Allert gekregen.<br />Het zakken van de olie aan de achterzijde van het Quest model wordt mooi bevestigd door de daar lager hangende tufts tijdens Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-73476925412698386192012-02-01T21:38:07.767+01:002012-02-01T21:38:07.767+01:00Hi Theo,
Carbon versplintert niet zo maar. Ik krij...Hi Theo,<br />Carbon versplintert niet zo maar. Ik krijg de reststukken die we uit de racekappen zagen alleen met een hamer kapot. Ik buig het soms 50 keer dubbel en dan nog blijft het intact.<br />Je hebt gelijk dat veel al lang bekend was. Wel vind ik het jammer dat deze informatie eigenlijk ongebruikt is gebleven.<br />Lycra is heel comfortabel, maar wel wat gedoe.<br />Overigens komen daar inWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-14805640188566313002012-02-01T21:26:40.495+01:002012-02-01T21:26:40.495+01:00Dat is balen. Zover ik weet de eerste echte schade...Dat is balen. Zover ik weet de eerste echte schade aan al je Questen. Toch?<br />Mag je nog blij zijn dat het Carbon niet versplintert is.<br /><br />De windstrip is interessant. Toch ben ik wel in mijn nopjes met het Lycra. Scheelt een jas in koude en tocht. Die gaan er deze winter niet meer af.<br /><br />Heb je het verslag uit 1997 van Allert al gelezen op Velomobielseminar? Hij zag toen al Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-7205117451796296592012-02-01T21:23:24.338+01:002012-02-01T21:23:24.338+01:00Hi Gerrit,
In kunststofverwerking worden makkelijk...Hi Gerrit,<br />In kunststofverwerking worden makkelijk fouten gemaakt. Is ook maar mensenwerk. Ik zou eerst de producent voorstellen dit onder garantie te herstellen.<br />Mocht dit niet lukken, ga dan eens naar Jan Reus.<br />Jan en zijn collega Derk zijn echte specialisten.<br />Zij hebben nu de Mango van Piet Kunis onderhanden.<br />Daar is o.m. de complete flensrand van de body losgekomen. Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-85126383457208790912012-02-01T21:13:08.042+01:002012-02-01T21:13:08.042+01:00Hi Chris,
A 'meerkoet' is one of the most ...Hi Chris,<br />A 'meerkoet' is one of the most common waterbirds in the Netherlands. Look for a picture:<br />http://www.drents-friese-wold.nl/meerkoet.jpg<br />We will do some testing with vortex generators with Mango and Strada around the wheelbays. Underneath the Quest and Strada it is difficult to change the airflow drastically.<br />What I today found is quite comfortable. With only Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-66834351655554662012-02-01T21:08:39.923+01:002012-02-01T21:08:39.923+01:00@Chris: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Coot...@Chris: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Coot<br /><br />I'd say slightly smaller than a duck.Maartenhttps://www.blogger.com/profile/02858996719781447490noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-36493037005977346602012-02-01T20:54:44.339+01:002012-02-01T20:54:44.339+01:00Hi Sjef,
Met ruim 40 km/u verdwijnen de meerkoeten...Hi Sjef,<br />Met ruim 40 km/u verdwijnen de meerkoeten heel snel uit je spiegels. Ik heb er geen op het wegdek achter zien blijven.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-82009026526756905092012-02-01T20:50:27.139+01:002012-02-01T20:50:27.139+01:00Zonde Wim ,maar je weet tenminste waar het van kom...Zonde Wim ,maar je weet tenminste waar het van komt , de schade aan m,n instapgat snap ik helemaal niks van , lijkt wel gewoon een beurse plek.Gerrithttps://www.blogger.com/profile/10880798482591985681noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-60067941636170471782012-02-01T19:48:17.143+01:002012-02-01T19:48:17.143+01:00what is a coot? Is it like a seagull? We call ...what is a coot? Is it like a seagull? We call seagulls (dump chickens) !! Or is a coot a duck? That is a pretty good sized dent.<br /><br />I was also wondering about the storm trip under the quest in front of the foot holes. You may want to also try some vortex generators also to deflect the air from coming up through the foot holes. I also plan on fastening my small wide angle hd Chris Evanshttps://www.blogger.com/profile/02386039863249556602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-57091099660594909532012-02-01T19:44:34.408+01:002012-02-01T19:44:34.408+01:00Zonde van je Quest!
Hoe is het met de aangereden m...Zonde van je Quest!<br />Hoe is het met de aangereden meerkoet(en) vergaan?Sjefhttps://www.blogger.com/profile/02471888260113298474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-28420992182998684532012-02-01T18:54:18.204+01:002012-02-01T18:54:18.204+01:00Ai, met meerkoeten is het altijd oppassen blijkt m...Ai, met meerkoeten is het altijd oppassen blijkt maar weer. <br /><br />Heb nu zelf al twee maal een meerkoet tegen m'n spaken aangehad. Twee maal het achterwiel. Geen schade aan het wiel. Helaas heeft 1 van de dieren heeft het niet overleefd.<br /><br />Iemand zei toen tegen me: "Wees blij dat het geen reiger was.". <br /><br />Groeten,<br /><br />MaasM-MZhttps://www.blogger.com/profile/00848009815968294197noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-71645052369023022422012-02-01T18:20:43.426+01:002012-02-01T18:20:43.426+01:00Oeps...
Watervogels vluchten altijd naar het water...Oeps...<br />Watervogels vluchten altijd naar het water, ook als ze daar het fietspad voor over moeten steken.<br />Deuken in de body kun het beste direct terug drukken. De mogelijke schade bij de vogels is mij onbekend.<br /><br />Groeten,<br /><br />PeterPjotr320https://www.blogger.com/profile/02729648419642903612noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-28631138955164369312012-02-01T18:04:58.818+01:002012-02-01T18:04:58.818+01:00Beste Wim. Heb ik toch weer wat gemist ! Ik zeg we...Beste Wim. Heb ik toch weer wat gemist ! Ik zeg wel eens gekscherend " als je met Wim op pad bent gebeurt er altijd wel wat " Volgende keer ga ik zeker mee. Groeten en morgen kom ik het onderdeel brengen. Kees.Kees van Hattemhttps://www.blogger.com/profile/09600194708715510621noreply@blogger.com