tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post8689058210276936466..comments2024-03-11T10:52:51.259+01:00Comments on Velomobiel Quest en Wim Schermer: VeloTilt cabrioWim Schermerhttp://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-44227225169392226732013-12-05T23:41:49.241+01:002013-12-05T23:41:49.241+01:00Hi Michael,
The original VeloTilt is the first one...Hi Michael,<br />The original VeloTilt is the first one we are going to make. And you are right it is really beautiful.<br />On the other hand I know the demands of every day use. The now designed window lies very flat. During daytime and good weather the visibility through the window is reasonable. For racing OK.<br />But if it rains and gets dark the visibility gets worse and will be dangerous.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-38637877460004045512013-12-05T20:45:11.615+01:002013-12-05T20:45:11.615+01:00Hi Wim,
I think part of what makes the original T...Hi Wim,<br /> I think part of what makes the original Tilt design so attractive is the uniform lines. There are a minimum of lines that distract the eye as it moves from front to back. <br /><br />Contrast that against the hood on your Quest (shown at the top of your blog). The black lines, the different shade of yellow,and the joint lines all combine to make the Quest hood look like an Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11300712956521061133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-45394244536867569052013-12-04T01:45:17.136+01:002013-12-04T01:45:17.136+01:00Hi Michael,
We have not decided yet to go commerci...Hi Michael,<br />We have not decided yet to go commercial with the VeloTilt. If we do so, the bonnet can easily be made depending of the purpose.<br />Maximum aerodynamic shape for racing can be achieved easily with the current sleek top. We will make a 70 mm wide air inlet in the nose cone. Riding in rain and night is normally impossible with an almost horizontal window.<br />Best regards,<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-51583223065853242972013-12-03T21:05:29.240+01:002013-12-03T21:05:29.240+01:00
Ik kijk altijd uit naar nieuws over de VeloTilt.....<br />Ik kijk altijd uit naar nieuws over de VeloTilt... ;-) <br />Erg benieuwd wat je rij-ervaring gaat worden!<br />Groeten,<br />KeesKees Rookushttps://www.blogger.com/profile/07803344357897746046noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-29453987007165173142013-12-03T19:10:39.743+01:002013-12-03T19:10:39.743+01:00Dag Quezzzt,
Het is zeker mogelijk een ruitenwisse...Dag Quezzzt,<br />Het is zeker mogelijk een ruitenwisser op de VeloTilt te maken. Toch zal bij regen en duisternis het zicht door de vlakke liggende ruit niet heel goed zijn.<br />In ieder geval is het wel het proberen waard. De kappen van de VeloTilt zijn zo verwisseld.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-85573030600151887112013-12-03T18:28:41.232+01:002013-12-03T18:28:41.232+01:00You might try a couple of things before redesignin...You might try a couple of things before redesigning the windshield.<br /><br />First, there are water repelling surfactants that you can apply to glass. I use it on my car to avoid using the wipers.<br /><br />Secondly, you might contact Leica and ask them if they can suggest a coating treatment to handle oncoming headlight glare. It may increase the cost of the windshield but would enable you toAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/11300712956521061133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-20840754480855390822013-12-03T18:23:10.782+01:002013-12-03T18:23:10.782+01:00Dag John,
Inderdaad is dat wel eens ter sprake gew...Dag John,<br />Inderdaad is dat wel eens ter sprake geweest. Maar niet lang omdat we eerst maar eens een prototype rijdend moeten zien te krijgen.<br />Pas als de fiets goed rijdt gaan we daar wel naar kijken.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-55008585011019638732013-12-03T17:46:12.225+01:002013-12-03T17:46:12.225+01:00Hoi Wim,
Ziet er prachtig uit allemaal. Heel werk...Hoi Wim,<br /><br />Ziet er prachtig uit allemaal. Heel werk ook . <br /><br />Het idee van John vind ik een heel mooi idee. Je kunt zo alle electronica bundelen in een unit. Buiten het zilte milieu van binnen in de fiets. Bel/claxon en Dash Cam kunnen er ook in worden geintegreerd, alsook de batterij.<br />Afneembaar, zodat je deze makkelijk naar het stopcontact kan meenemen. <br /><br />Ik zat Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-73780524639290178202013-12-03T17:11:32.060+01:002013-12-03T17:11:32.060+01:00Wim,
We hebben kunnen lezen dat er knappe koppen...Wim, <br /><br />We hebben kunnen lezen dat er knappe koppen in je team aanwezig zijn die als er op problemen gestoten wordt met passende technische oplossingen komen. <br /><br />Is het niet gewoon het overwegen waard om een (velomobiel)ruitenwissersysteem te ontwikkelen op jouw velotilt ? Of dat nu vernuftig handbediend is, of electrisch, als het maar werkt, licht is, en aanzienlijke meerwaardeQuezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-30051830101261821482013-12-03T15:34:56.126+01:002013-12-03T15:34:56.126+01:00Misschien nog een rijdend prototype voor kerst? Sp...Misschien nog een rijdend prototype voor kerst? Spannend!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8251410.post-5086820654715360222013-12-03T14:27:03.523+01:002013-12-03T14:27:03.523+01:00Hoi Wim,
Ziet er goed uit!
Is er ooit overwogen ...Hoi Wim,<br /><br />Ziet er goed uit!<br /><br />Is er ooit overwogen om de voor- en achterverlichting en de knipperlichten bovenop de fiets in een soort van vleugel/spoiler onder te brengen? Dit zou m.i. het eigen zicht (licht van een grotere hoogte naar de weg), de zichtbaarheid en daarmee de veiligheid van de velotilt aanzienlijk verbeteren t.o.v. de huidige configuratie in neus en staart.<br John Dankersnoreply@blogger.com