Ik probeer de conditionele achterstand door vrijwel dagelijkse trainingsritjes weg te werken. Veelal maak ik een rondje door de Schermer. Heb ik meer tijd dan breid ik de route uit met de Beemster. Mag het nog wat meer zijn, dan kan de ronde worden vergroot tot Volendam en Hoorn. Zo wordt het ritje 30, 50 of 80 kilometer.
Ondanks het feit dat er nu bijna twee jaar is verstreken sinds de eerste paal van onze stolpboerderij is geslagen, zijn er nog dagelijks mensen aan het werk. Na het grote project van de nieuwe beschoeiing rond het hele perceel zijn nu de tuinen in de afrondende fase. Omdat wij het hele ontwerp van de boerderij zelf hebben gemaakt, is het bouwtoezicht een hele klus. Het komt er dan ook vaak niet van om te gaan fietsen. Je zult het net zien, kom je terug van een fietstocht en is de uitvoering van een deel van het werk niet wat je wilde. Ik blijf er dan ook graag bij en het fietsen komt op de tweede plaats.
Vanmiddag om 16.00 uur, de hoveniers zijn nu naar huis, rij ik nog een ritje door de Schermer.
De hoofdrijbaan en zelfs het fietspad langs de Noordervaart bij Stompetoren zijn afgesloten. Via de smalle weg aan de andere kant van het water blijkt al snel wat er is gebeurd. Een flinke mobiele kraan is te water geraakt en wordt er nu met heel zwaar materieel uit getakeld. Ik maak een paar foto's met de iPhone, ik was de Nikon D40X vergeten, en vervolg mijn weg.
Meestal rij ik een stuk snel langs het Noord-Hollands kanaal, met wind in de rug is 55 km/u dan prima te doen, om vervolgens de snelheid te laten zakken tot 35 à 38 km/u. Dit vinden de knieën en de rechterkuit wel prettig. Gelukkig heb ik van beide de afgelopen ritten die telkens in één stuk 50 tot 70 km bedragen, geen hinder. Dit geeft hoop dat ik over twee weken mee kan naar Giessen.
Heeft die chauffeur geen kraandiploma? ;-)
BeantwoordenVerwijderenHi Philip,
BeantwoordenVerwijderenIk denk dat de chauffeur flink geschrokken is. Hij zal, ervan uitgaande dat ie niet gewond is geraakt, wel toekijken bij het werk van zijn collega's.
Groeten,
Wim
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenik denk dat die man zijn kraanbewijs gehad heeft bij een kuipje boter ofzo
BeantwoordenVerwijderenWim , hoe krijg jij toch iedere keer die foto,s zo mooi bij elkaar en waarom lukt dat mij niet en waarom kun je bij mij niet iedere foto vergroten door te dubbelklikken en bij jou wel ?
BeantwoordenVerwijderenen wat die kraan betreft , misschien was de berm plaatselijk wel heel zacht en heeft die chauffeur helemaal geen fout gemaakt .
Beste Gerrit,
BeantwoordenVerwijderenJe krijgt de foto's zo mooi bij elkaar door de HTML code aan elkaar te plakken. Iedere foto wordt voorafgegaan door een code en afgesloten door een code. Als je er nu voor zorgt dat de code van de foto's door middel van het weghalen van de spaties tegen elkaar wordt aangezet, dan lukt het wel. Wil je het uitgebreider weten, stuur me dan een berichtje met je emailadres. Ik stuur je dan een soort handleiding. Ik kan dat hier niet doen omdat er geen HTML codes in dit bericht worden geaccepteerd.
Sommige van je foto's gaan wel naar het grote formaat. Blogger vind het prettig om niet al te grote bestanden te ontvangen. Ik breng de foto's qua formaat altijd terug naar 1000 x 700 pixels. Dan kun je de foto op een normaal scherm in één keer zien zonder te scrollen. Dan gaat het prima.
Succes.
Groeten,
Wim Schermer
PS. De 23-jarige kraanmachinist had te hard gereden, de macht over het stuur verloren en is te water geraakt. Hij was zelf nauwelijks gewond.
Dit is niet de eerste keer dat er daar een vrachtauto te water raakt.
BeantwoordenVerwijderenDe berm is daar zeer zacht zodra je daar met 1 wiel inzit ben je verloren.