Vandaag staat in het teken van vizieren. Majoor Kees heeft nog geen vizier en ik knip een middelhoge versie voor op de rand van het instapgat. Ook het helmvizier van Kees is aan vervanging toe. Dat ziet er allemaal heel fraai uit.
Voor een aantal bestellers snij ik steeds een halve meter van de rol af. Hoewel het met de hand knippen goed gaat, is het handmatig knippen van vele meters Lexan vermoeiend. Sinds deze week heb ik de hulp ingeroepen van een Bosch Xeo snijmachientje. Dat gaat inderdaad een stuk makkelijker.
De eerste 5 meter is al op, morgen komt er weer 10 meter en kunnen alle bestellingen de deur uit. Ook neem ik een tiental kokers mee naar Cycle Vision voor verschillende bestellers.
De zoektocht naar optisch perfect Lexan heb ik eigenlijk ondernomen om een nieuw vizier te maken voor mijn racekap. Een nieuw vizier is snel geknipt en ook dit ziet er heel mooi uit.
Een klusje dat nog moet gebeuren is het oranje spuiten van het draagoog. Na afplakken spuit ik het oog eerst wit en daarna oranje. Wel zijn er veel laagjes nodig, maar het resultaat is netjes.
De oude 1.75 inch brede Primo Comets hebben me goed de winter doorgeholpen. Voor meer snelheid tijdens de uurs-race monteer ik snellere banden om de voorwielen.
Vanavond na 20.00 uur maak ik nog een trainingsrondje van ruim 30 km. Met de racekap en de snelle banden rijdt het merkbaar makkelijker. Met een gemiddelde van 40 km/u ben ik heel tevreden. Wel is het gebruik van de racekap bij hoge temperaturen discutabel. Als er onvoldoende koeling is, lopen de prestaties hard terug.
GoCycle banden geplaatst bij km stand 2500.
Er worden temperaturen tot 24 graden Celsius verwacht. Het is dus nog maar de vraag of de racekap een voordeel is. Mijn ervaring is dat het boven een graad of 20 wel erg warm in de Quest wordt. tot zaterdag!
BeantwoordenVerwijderenHi Eduard,
BeantwoordenVerwijderenDe ervaring van zowel Ymte als Hans Wessels is dat de kap boven de 20 graden alleen de eerste 20 minuten meer snelheid oplevert. Daarna is de warmte zo opgelopen dat de prestatie er onder lijdt. Zowel Ymte als Hans Wessels reden tijdens de 6 uur CV 2008 de eerste tijd met kap. Toen zij beiden niet meer boven de 47 km/u rondgingen, hebben beiden de kap eraf gegooid. Direct daarna gingen de snelheden 4 tot 6 km/u omhoog.
Ik denk inderdaad dat de kap in de auto blijft.
Zie je zaterdag.
Groeten,
Wim