Cees Roozendaal werkt enkele dagen in de week bij InstallatieWerk Den Helder. Dit nieuwe onderkomen hadden we nog niet gezien. Reden om daar een kijkje te gaan nemen. Kees ontbiedt me al om 9.15 uur op de Smaragd in Heerhugowaard. Ik maak er maar een half uur later van.
Een stevige frisse wind uit het westen en rond 10 gr. C maken de lange broek en het lange shirt weer nodig. Wel schijnt de zon uitbundig. Eerst naar Middenmeer om Pé op te halen. Jan is er ook en na de koffie gaan we richting Slootdorp. Noordelijk daarvan ligt een betonnen fietspad dat meer een soort dump plaats is geworden van resten asfalt, wat een waardeloos pad.
Tegen wind maken we toch nog 34 tot 36 km/u, met dank aan fraai asfalt op de Balgweg.
Bij InstallatieWerk is Cees druk bezig een reprimande uit te delen, de jeugd van tegenwoordig is niet meer zo volgzaam als in 'onze' tijd. Dan is er koffie en worden we bijgepraat over de resultaten van de medische behandeling van Cees' kuiten.
Pé gaat terug om een boodschap te doen, Kees, Jan en ik rijden over een fraai fietspad tussen de bollenvelden naar Julianadorp.
Het valt Jan op dat mijn fiets niet waggelt en geheel horizontaal blijft. Heeft alles te maken met de stijvere constructie van de carbon body waardoor er geen energie verloren gaat door flexibiliteit van de body.
Na Julianadorp zoeken we het fietspad langs het Noord-Hollands kanaal op. Met dezelfde stevige westenwind snuiven we de geur van duizenden hyacinten op. Langzamerhand wordt het steeds kleurrijker in Noord-Holland Noord.
Ik maak een plaatje van het nieuw aangelegde fietspad. In Schoorldam steekt Jan het kanaal over. Wij rijden door tot Ranzijn Alkmaar waarna Kees en ik ieder onze eigen weg gaan. Mooie frisse rit.
128 km, totaal nu 1066 km.
Hoi Wim,
BeantwoordenVerwijderenHet valt mij ook op dat de Carbon Quest niet waggelt en mijn strada wel. Zou dat ook niet een kwestie van andere, stijvere, vering kunnen zijn. Ik waag er een mailtje aan velomobiel aan.
Groeten,
Paul Dijs
Hi Paul,
BeantwoordenVerwijderenDat zou natuurlijk kunnen. Ik heb Velomobiel.nl gevraagd half-harde, half zachte vering te monteren. Volgens mij is dat nu standaard.
Het is ook mogelijk dat je tijdens het rijden steeds een heel klein beetje stuuruitslag geeft. Door de ondersteuning van mijn onderarmen kan ik voorkomen dat er tijdens het trappen stuurreacties worden veroorzaakt.
Groeten,
Wim