De eerste 20 kettingtandwielashouders zijn al verkocht en ik wil even met producent Leo Visser van Alligt overleggen over enkele verfijningen voor de nieuwe serie. Bij de huidige ashouders is geen rekening gehouden met de tiewrap die de kettingbuis op zijn plaats houdt. De tiewrap wordt nu om de ashouder getrokken. Wil je het kettingwiel demonteren dan moet de tiewrap worden doorgesneden en na het herplaatsen van het kettingtandwiel moet er weer een nieuwe worden geplaatst. Allemaal niet zo erg maar het kan beter. De nieuwe serie krijgt een voorziening om de tiewrap éénmalig aan te brengen aan de ashouder.
In het kader van training voor CycleVision wil ik een lange rit maken op wat hogere snelheid. Dat wil ik Kees van Hattem niet aandoen en ga alleen. Ik wil een gemiddelde snelheid van tegen de 40 km/u zien te bereiken. Dat lukt goed tot Hoorn, dat ik met een gemiddelde van 39,1 km/u binnenrij. De vele omleidingen zorgen er voor dat ik Hoorn met 37 km/u gemiddeld weer verlaat.
Tot aan Enkhuizen kruipt het gemiddelde langzaam omhoog naar 38 km/u. Op de dijk Enkhuizen - Lelystad blijf ik continue 45 km/u rijden. Mijn hartslag staat als gebeiteld op 136 slagen per minuut. In Lelystad staat mijn gemiddelde weer op 39,1 km/u.
Uiteraard verlies ik in Lelystad weer ruim een halve km/u. Het laatste stuk naar Dronten maak ik dat weer goed en als ik voor de deur sta van Velomobiel.nl heb ik 2 uur 27 minuten gefietst met een gemiddelde van 39 km/u.
Ik praat even met Ymte die zijn achillespees heel gemeen heeft bezeerd tijdens de wereldkampioenschappen in Monza. Ymte heeft geracet met de toerkap en heeft enkele tips ter verbetering. Hoewel de toerkap niet ontworpen is voor racen met snelheden van 60 km/u, kan het wel. De gewenste verbeteringen zijn in de inmiddels geleverde toerkappen al aangebracht.
Na het gesprek met Leo Visser van Alligt kijk ik nog even bij Eva die bezig is met de kindervelomobiel. Dan is het tijd om weer naar huis te rijden. Ik neem me voor om het rustiger aan te doen, maar dat lukt niet echt. Ik wil de gemiddelde snelheid niet te veel omlaag brengen. Het begint, net als op de heenweg, licht te regenen. Gelukkig is er geen onweer bij zoals vanmorgen wel te horen viel. Op het halfnatte wegdek pikken de banden steenslag op dat met veel geluid tegen de wielkasten aan ratelt. Een ideaal recept voor een lekke band. Dat gebeurt gelukkig niet.
Op het dijklichaam vliegen miljarden muggen. Het ziet er uit als allemaal rookpluimpjes. Ik probeer een paar foto's te maken, maar muggen fotograferen met 45 km/u is niet eenvoudig. Op de foto zijn de 'rookpluimpjes' op de bovenzijde van de dijk toch redelijk te zien. Gelukkig stuurt het mini vizier op de voorrand van het instapgat alle insecten over me heen. Fietsers op normale fietsen hebben echt een probleem. De meeste hebben een zakdoek voor het gezicht. Verkeerde fiets dus :).
Tussen Enkhuizen en Hoorn en vooral in Hoorn is het heel druk en de gemiddelde snelheid lijdt daar onder. Het is ook harder gaan waaien en ik heb nu tegenwind. Als ik thuis ben heb ik 192 km afgelegd in 5 uur en 2 minuten. De gemiddelde snelheid over de hele dag is 38 km/u.
Da's kneppelhard Wim, en ja Hoorn, Zwaag en Oosthuizen zijn voor mij ook de snelheidsremmers!
BeantwoordenVerwijderenIk rij nu geheel via de Markermeerdijk, is 2 km. laner maar de gem. snelheid is beduidend hoger.
Hoi Wim
BeantwoordenVerwijderenDat is een hele prestatie.Wie doet jou dat na op jouw leeftijd.
Ik zie je al voor mij met een big smile in je fiets je voelende als een jonge god. Je bent wel een uitzondering, maar het geeft de burger moed dat je met het klimmen der jaren nog best hard en ver kan fietsen.
Groet, katinka