woensdag 31 augustus 2011

Garmin Montana 'dead screen syndrom'

Tijdens onze reis naar de bronnen van de Maas is de Garmin Montana steeds slechter gaan werken. Bij het indrukken van een knop om iets te bevestigen kwam er een waypoint op een heel andere plaats te staan. Aanvankelijk kon door de Montana een kwart slag te kantelen een niet werkend deel van het aanraakscherm nog worden omzeild. Dat lukte op een gegeven moment ook niet meer en was het apparaat nog slechts een steen in mijn tas, een dure dat wel.
Zoeken op 'Montana dead screen' levert een flink aantal hits op. Het probleem met het scherm van de Montana is wijd en zijd bekend en zeer veel Montana eigenaren hebben het probleem aan den lijve ondervonden. Het is een hardware probleem dat alleen kan worden opgelost door het apparaat om te ruilen.
Ik vraag een RMA aan bij 4Launch.nl en verwacht het apparaat snel omgeruild te krijgen.
Wil je een Montana aanschaffen? Ik zou even wachten tot Garmin zijn zaakjes op orde heeft.

3 opmerkingen:

  1. Ooit de edge 800 overwogen? Ken de Oregon, maar op de fiets heb ik een voorkeur voor de edge. Of valt die af omdat die opgeladen moet worden.
    Trouwens, ik gebuik tegenwoordig Rubitrack op de iMac. Een aanrader! Mooi programma om je ritten lokaal op te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Klaas,
    De Edge 800 heeft een te klein scherm. In een rijdende fiets blijft er weinig zinnige informatie over. Verder moet een GPS werken op AA accuutjes. Die kun je makkelijk verwisselen en opladen buiten het apparaat.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schermkalibratie defect?
    Omruilen kan ook rechtstreeks via Garmin.
    Bel 0800-0233937 (gratis).
    Je ontvangt dan via e-mail een SRR nummer en een adreslabel om de Montana op te sturen.
    De Montana (voorzien van het SRR-nummer) is ook af te geven bij:
    Garmin Nederland B.V.
    Bramenberg 9-3
    3755 BT Eemnes
    Omruilprocedure duurt ca. 10 dagen.

    BeantwoordenVerwijderen