Vanmiddag komt Kees van Hattem langs. Kees meldt dat het lelijk hard waait. Toch wil ik graag even naar Hoorn om samen met Jan Reus de wielkappen voor CycleVision pas te maken. Mijn fiets ligt vol met 5 wielkappen en de normale schuimkap kan er niet meer bij.
Dan maar een racekap erop om bij de soms stevige buien lekker droog te zitten.
Buiten gekomen zuchten de bomen onder windkracht 6 met uitschieters tot Bft 7. Op de hoge slingerdijk naar Driehuizen neemt de wind de Quest keihard bij zijn kladden. Kees rijdt voor me met 36 km/u maar zonder te trappen wil mijn fiets nog harder. Als het 40 km/u gaat en de Quest het linker wiel dreigt op te tillen, rem ik hard af. De wind blijft aan de Quest rukken en steeds versnelt de fiets weer. Het benauwt me behoorlijk en ik laat Kees maar vooruit rijden. De combinatie van een super lichte Quest met racekap boven op een dijk met vlagen van zeker Bft 7 is niet ideaal.
Kees slaat al snel af richting Stompetoren. Met behoedzaam sturen bereik ik Hoorn zonder brokken.
Jan laat me eerst een nieuwe modificatie aan de toerkap zien. Dit is een neopreen randje om de bovenkant van de hoed. Hiermee moet regenwater makkelijker naar achter worden geleid.
Dan de wielkappen. Jan van Steeg heeft een setje voor me gemaakt. Eerst proberen we het achterwiel van een kap te voorzien. Dat lukt niet met de Super Moto. Deze band is veel te dik omdat Jan de wielkap heeft ontworpen voor een smallere Furious Fred. Ik moet dus besluiten voor een Furius Fred of de Super Moto zijn Lexan omlijsting van vorig jaar weer aanmeten. Ik denk dat ik dat ga doen.
De kappen voor de voorwielen passen redelijk goed, al lopen ze in de bocht wel licht aan. Wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de GoCycle om brede velgen ligt en daardoor breder is dan de GoCycle om Jan's smallere velgen.
De passing is uiteindelijk prima en met een smal plakbandje zit de wielkap uitstekend vast.
Werkt het ook? Reken maar. Het waait nog immer hard en ik ga nu tegen wind naar De Woude terug. De Quest wil makkelijk vooruit maar wordt ook flink heen en weer geschud. In de Mijzenpolder fiets ik 43 km/u met hartslag 126. Er waait een kleine 6 Bft waardoor ik inclusief mijn eigen snelheid tegen een wind van Bft 9 in rij. Ik ben blij dat ik heelhuids weer thuis ben..