donderdag 16 februari 2012

Nieuwe kettingtandwielashouder succesvol in gebruik

De nieuwe kettingtandwielashouder is nu een aantal keren verkocht en ingebouwd. De gebruikers zijn heel happy met deze nieuwe nog solider ashouder. Van een dealer, ja Velomobielonderdelen.nl heeft dealers :), die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, heb ik een klein aantal ashouders van de vorige generatie teruggenomen. Deze ashouders zijn gelijk aan de huidige versie, dus ook met de nieuwe rechter scharnierende lager. Het enige dat ontbreekt is het oogje waaraan de tiewrap voor de kettingbuis kan worden bevestigd. Deze versie is dus 100% geschikt voor degenen met een carbon of aluminium kettingafscherming. Uiteraard kan deze ashouder ook gebruikt worden als je een kettingbuis hebt, maar dan moet je na het openklappen van de ashouder een nieuwe tiewrap aanbrengen.
Wil je zo'n comfortabele ashouder, open en dicht in één minuut, waarna je velomobiel heerlijk stil wordt, dan kun je deze nu voor 69 euro in je bezit krijgen. Bestellen kun je het onderdeel hier.

8 opmerkingen:

  1. hebben de heren in dronten ze ook? kunnen ze het meteen inbouwen,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zul je in Dronten moeten vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wim, heb je met deze constructie dus altijd minder lawaai in je vm? Ook als de ketting gewoon door een kettingbuis loopt? ik heb een nieuwe strada van 2 mnd oud....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Paul,
    Met de kettingtandwiel ashouder kan het ketting tandwiel 8 mm heen en weer schuiven over de as.
    Ik weet niet of Velomobiel.nl het standaard alu busje dat over de as zit al heeft ingekort tot 7,5 mm. Dan kan het kettingtandwiel ook schuiven en zal stiller zijn.
    Het grote voordeel van de openklapbare ashouder is dat je snel het kettingtandwiel eruit kan pakken.
    Dat moet je eigenlijk direct doen als het lawaai toeneemt doordat de O-ringen kapot zijn.

    Een belangrijke lawaaibron is inderdaad de kettingbuis in de trekkende ketting. Een carbon- of alu hoeklijntje, Velomobiel.nl brengt dat op verzoek aan, maakt je fiets zeer veel stiller.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Wim,

    Waar zit dat carbon of alu hoeklijntje ( foto??? )want ik overweeg om ook de trekkende buis weg te halen.
    Wim deze nieuwe uitvoering van de kettintandwielashouder ( mooi scrabble woord ) is voldoende stevig opdat de body van de Quest heel blijft en niet meer de bout gaatjes uitlubberen ??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk eens hier:
    https://picasaweb.google.com/wimschermer/CarbonKettingafscherming
    De nieuwe ashouder is zeker zo sterk als de originele Velomobiel.nl ashouder.
    Boutgaatjes lubberen alleen maar uit als de bouten onvoldoende vastzitten. Dat geldt voor zowel mijn als het originele Velomobiel.nl asje.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Wim,

    Dat is een mooie kettingkast, als ik weer eens richting Dronten ga zal ik hierover met Ymte overleggen.
    Ik denk dat ik binnenkort een kettingtandwiel ashouder bij je ga bestellen.
    Laatste vraag hierover, blijft de hoogte van de kettingtandwiel hetzelfde als de originele uitvoering ??
    Door mijn lengte zit ik praktisch op de bodem en mag de kettingloop geen milimeter hoger komen.

    Groet, Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er is geen verschil in hoogte. Alles zit in dezelfde gaten, dezelfde asdiameter, dezelfde kettingtandwielen.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen