Eerder schreef ik over een nieuwe ontwikkeling van Alligt om in een compacte ruimte toch een goed aanvoelende trapaandrijving te maken. Vandaag laat Leo Visscher me weten dat ie na een een vijftal dagen buffelen zijn eerste K-drive heeft gemaakt. De ontwikkeling is in een stroomversnelling geraakt mede omdat het HPT team van de TU Delft Leo heeft gevraagd om enkele onderdelen te maken voor de K-drive in de Velox2.
De trapper maakt een ellips van 340 mm lang en 110 mm hoog. Een besparing van 230 mm op de hoogte. Hiermee zou een velomobiel-neus dus 23 cm lager gemaakt kunnen worden. Goed voorbeeld hiervan is de VeloX2. Mogelijk kan men hiermee ook een compactere tandem of bakfiets maken. De versie van Alligt past op een koker 40*40 en heeft een geïntegreerde kettingafscherming. Grote tandwielen (36 en 18 tanden) voor een hoog rendement. Te zien en te voelen op het velomobiel seminar in Dronten.
De Q-maat is 155 mm.
De K-drive wordt geleverd inclusief het Alligt trapstel en trapas en hoofdtandwiel. (Op de plaatjes 60 tanden.)