We zijn nu zover dat de schuimplug op ware grootte van de VeloTilt kan worden gemaakt. Het ontwerp wordt ingeladen in de computer van een grote CNC freesmachine bij de TU Delft. Eerst worden BASF Styrodur 3035 CS schuimplaten van 1250 x 650 x 160 mm aan elkaar gelijmd om aan een buitenmaat van ongeveer 2500 x 1100 x 160 mm te komen. Dan gaat de frees aan het werk. Deze kan tot maximaal 160 mm diep frezen.
Betekent dat de schuimplug uit vier van deze grote platen zal worden samengesteld.
Als ik de schuimplaten wil bestellen blijkt BASF distributeur Weston uit Driebergen bijzonder veel belangstelling te hebben voor ons VeloTilt project. De heren Bakker van Weston vragen mij meer informatie over het project op te sturen.
Vanmorgen word ik gebeld met het bijzonder prettige bericht dat Weston.nl heeft besloten alle BASF Styrodur gratis ter beschikking te stellen voor het VeloTilt project.
Vrijdag a.s. al wordt een grote pallet Styrodur 3035 CS bij de TU Delft afgeleverd.
Dan is het wachten op capaciteit bij de freesmachine.
Hoi Wim,
BeantwoordenVerwijderenIs dat die machine die bij IO in de kelder staat ?
Groet
Rudolf.
Wat spannend Wim, echt geweldig! Goede ontwikkeling en mooie geste van BASF.
BeantwoordenVerwijderenRudolf,
BeantwoordenVerwijderenDat zou zo maar kunnen.
Groeten,
Wim
In dat geval een busje purschuim meenemen, of een ander vulmiddel. Die machine wil (een enkele keer) nog wel eens storen, en dan ineens (door je werkstuk) oversteken naar een ander freespad. Zaak dan om snel de noodstop in te drukken voordat de frees het werkstuk kan verschuiven, en je je referentiepunt kwijt bent. Vervelend stoffig klusje maar het is heel leuk om je werkstuk te zien ontstaan.
BeantwoordenVerwijderenSuc6
Rudolf
meer info :
r u d o l f @ g r e a t w a v e s . o r g
Inderdaad een mooie geste van Westom.nl. Iemand die zoveel invloed heeft in een bepaalde scene (zoals jij in Velomobielland) levert veel gratis en positieve reclame op.
BeantwoordenVerwijderenHoewel ik voor mijn postuur toch langzaam wat twijfels krijg of een Velotilt wel voor mij weggelegd is blijf ik het project op de voet volgen. Eventuele ontwikkelingen in de Velotilt zouden wel weer eens hun weg terug kunnen vinden naar alle andere, reeds bestaande velomobielen.
Succes verder met het project Wim!