Zo gauw de VeloTilt uit de auto is storten vele bezoekers zich op de nieuwgeborene. De commentaren zijn gemiddeld heel lovend, men vind de fiets veel mooier dan eerder op de blog. Dat klopt natuurlijk, Jan Reus heeft veel werk gemaakt van mooi spuitwerk en een fraaie belijning.
Hard rijden gaat niet goed, hij kan niet goed rond trappen. Na twee ronden zien we David niet meer rijden. Hij blijkt problemen met het voorwiel te hebben. Het voorwiel is losgelopen en dat maakt de fiets uiteraard onbestuurbaar. Gelukkig rijdt ie naast een grasstrook en daar landt de VeloTilt op zijn linkerzijde. Geen krasje te zien, gelukkig. Hij wordt door de achter hem rijdende houten velomobiel geholpen en dit alles is gefilmd. Het inbusboutje zit snel weer vast en David rijdt naar de pits.
De Garmin laat zien dat David 46 km/u heeft gereden. Dat moet natuurlijk sneller kunnen als David goed in de fiets zou passen.
In de middag gaat het regenen en dat betekent dat veel bezoekers huiswaarts gaan.
Als de ergste regen tegen zes uur ophoudt laden we de VeloTilt weer in de bus en ga ik richting hotel.
Morgen ga ik proberen een stuk(je) mee te fietsen met de 3-uurs race. Na de 3-uurs race geef ik om 13.45 uur in lezing in de grote kantine van de RaceWay in Venray.
Hij ziet er idd nóg weer mooier uit Wim. Mooi spuitwerk van Jan!
BeantwoordenVerwijderenVanwege een doorlekkend tentdak heb ik het spektakel helaas gemist. Wou voor het donker weerin A'dam zijn (is dus gelukt).
Misschien linksdraaiende schroefdaad
gebruiken voor het voorwiel? i.e.g. Goed borgmiddel!
Mvg Mick
Ziet er fantastisch uit! De wielkappen maken het af, het plaatje zou nog mooier worden met afdekkappen over de tiltarmen, of nog mooier: carbon tiltarmen! Maar dat is misschien een optie voor een later model?
BeantwoordenVerwijderenGroeten, Adri.
Hi Wim,
BeantwoordenVerwijderenI am quite convinced, please start production immediately and put my name on your order list. Where shall I send my deposit to?
:D
-Eric
First, Wim I'm happy to hear you can pedal so soon after your injury. That's remarkable!
BeantwoordenVerwijderenSecondly, Google does a poor job translating David's pedaling problem. Is his foot hitting the shell, some sort of bearing problem, or something else?
Finally, on the very slight chance you guys weren't aware of carbon fiber/aluminum corrosion, I'll leave this Boeing aircraft link...
http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_07/corrosn.html
Cheers,
Michael
carbon tiltarmen in een laminair profiel ! Of misschien beter turbulent profiel vanwege de interference drag
BeantwoordenVerwijderenDe rode stripes zijn ook super cool !
Een filmpje van de eerste meters op Cycle Vision: http://www.youtube.com/watch?v=NxIL3hSwgJ0
BeantwoordenVerwijderenWat ik niet goed begrijp is waarom jullie je niet beter hebben voorbereid op deze ''lancering'' van de fiets... Ik bedoel laat dan ook zien dat je hard gaat met die fiets... nagoed, word vervolgd neem ik aan?
BeantwoordenVerwijderenWat zou de fiets gaan kosten? al enig idee?
Robertos,
BeantwoordenVerwijderenDe VeloTilt was simpelweg nog niet klaar om te racen. Er was met de kap op zelfs nog geen meter gereden. De lagering van de wielophanging, de lock en nog zo wat zaken moeten nog verbeterd worden.
Dat gaan we rustig de komende periode doen.
Er is nog geen besluit om al dan niet de fiets commercieel te gaan maken.
Over de prijs is dan ook nog niks bekend.
Groeten,
Wim