Precies hetzelfde principe en precies hetzelfde gewicht. Zelfs de wegdekstroken zijn hetzelfde al hebben zij meer grint in het 'wegoppervlak'.
Een bedieningsstang zie ik niet en ook geen laser of een ander afleesinstrument. Kennelijk moeten ze het nog afmaken.
Zij zeggen dat de metingen een zeer juist beeld geven van de werkelijke rolweerstand en zij hebben ook al gemeten dat op slecht wegdek de rolweerstand zo maar kan verdubbelen. Tja, dat was al even bekend :)
Tour meldt ook dat de herhalingsnauwkeurigheid heel groot is. Ook dat is natuurlijk door mij al talloze malen vastgesteld.
http://tv.tour-magazin.de/video/TOUR-Rollwiderstandspr%25C3%25BCfstand/369a37350c38ca935f4dc5d62fea0af0
Met dank aan Ful Valstar die mij hierop attendeerde.
...en ook meteen weer zo'n mooi Duits woord voor:
BeantwoordenVerwijderen"ROLLWIDERSTANDSPRÜFSTAND"
(om lekker over je tong te laten rollen ;-)
I thought your device had a mirror to indicate when to stop testing. Looks like they missed that bit... :)
BeantwoordenVerwijderenHi Michael,
BeantwoordenVerwijderenNo mirror but a small laserpointer on a stick on top of the pendulum.
The light spot is projected on a wall at a distance of 6 meter. The movement of the pendulum is enlarged enormous and thus very precise.
Best regards,
Wim
Volgens deze link is er wel een snelheids afhankelijke component van rolweerstand : http://www.velomobilforum.de/forum/index.php?threads/rollwiderstand-mit-rollenpruefstand-nachmessen.41163/page-10
BeantwoordenVerwijderenGroeten
Gerrit
Beste Wim,
BeantwoordenVerwijderenZijn de resultaten van de nieuwe Continental GP4000 S2 al bekend? Ik ben benieuwd hoe deze nu presteerd in vergelijking met de eerder geteste Schwalbe One.
Groeten
Joost
Nog niet Joost. Maar het ziet er naar uit dat de nieuwe Schwalbe One Pro npg sneller is dan de GP 4000S2.
BeantwoordenVerwijderen