maandag 15 januari 2018

Eerste zending GoCycle banden ontvangen


Vredestein liet me afgelopen week weten dat zij van GoCycle toestemming hadden ontvangen om een grote partij banden bestemd voor GoCycle zelf, te mogen herverdelen. Twee en een halve maand eerder dan verwacht zijn de eerste banden al beschikbaar.

Vanmorgen rijdt een grote vrachtauto naar ons eiland om een eerste serie van 250 banden te bezorgen bij Velomobielonderdelen.nl. Die vlieger gaat niet op, vrachtauto's boven 10 ton mogen de pont niet op. Gelukkig rijdt er van dezelfde transporteur een kleinere bus in Noord-Holland rond. Die bus neemt de vracht over en rijdt een uur later voor.  De garage ligt nu aardig vol met nieuwe GoCycle banden.

Dit betekent dat deze week de eerste bestellers van GoCycle banden hun bestelling mogen verwachten. Zijn er fietsers die niet tot eind maart willen wachten, er zijn nog een aantal banden beschikbaar voordat de eerste 250 stuks op zijn. Ik hou de prijs nog even laag, dus als je wilt profiteren van een snelle levering en lage prijs, het kan nog even.

Heb je voor de GoCycle passende Schwalbe SV7 binnenbanden en eventueel een Schwalbe 26" Almotion achterband nodig, bestel die dan mee.

https://www.velomobielonderdelen.nl/product/45936/gocycle-vouwband


2 opmerkingen:

  1. Hoe komt het eigenlijk dat ze "goed" lekbestendig zijn tussen 5000 en 10.000 km Wim ?

    Aan profiel slijtage kan dat niet liggen, profiel heeft die band haast niet en is maar ~ 2mm diep of niet veel meer dan dat. Een punaise, doorn of schroef zal nooit worden gestopt door profiel dikte van een nieuwe band.

    Blijft de kevlar laag.....degradeert die soms door de schokken en stoten van >5000 km rijden ? Of hebben we het puur over lekken ten gevolge van het verdwijnen van rubber van het loopvlak tot op die kevlar laag ?

    Is de eigenschap dat je scherpe steentjes uit de band moet peuteren om lekken te voorkomen ook nog steeds aanwezig in deze Go Cycle's ?



    BeantwoordenVerwijderen
  2. De GoCycle heeft uiteraard een dun loopvlak dat na 5000 km nog dunner is geworden door slijtage.
    Dan neemt de lekgevoeligheid, zoals bij iedere band die verslijt, toe.
    De Kevlar laag is heel soepel, die degradeert niet.

    Ik peuter nooit steentjes uit de band, ik heb iedere 6000 km 1 soms 2 lekke banden.

    BeantwoordenVerwijderen