Naast de 50 mm brede Contact Urban stuurde Velomobiel.nl ook de standaard Contact 37-406 mee. Dit is een heel stugge draadband. Je kunt 'm niet eens in een acht draaien. Er zit flink wat profiel op, gemiddeld onnodig. De band weegt 425 gram en is opgepompt 37,2 mm breed. De hoogte boven de velg is 30,7 mm.
De band legt ondanks zijn stugheid vrij makkelijk om. De maximum druk is slechts 5.0 bar, de minimale druk is 4.0.
De band pendelt maximaal maar 44,7 seconden en eindigt daarmee in de onderste regionen van de lijst. Opvallend is dat de Contact op 4.0 bar iets lichter loopt dan op 5.0. Dit is een bewijs van de harde en taaie compound van deze band.
Al met al deze band maar gauw vergeten als je weet dat de Contact Urban in 32 mm maar liefst 50% lichter loopt.
Morgen een test van de Contact Urban 32-406, jawel de band die iedereen in velomobielland wil hebben. De band was al getest, maar Mark van Driel, als het aan hem ligt ben ik elke dag voor hem aan het testen 😉, wilde graag weten of een superlicht TPU binnenbandje meer snelheid oplevert.
De uitkomst is inderdaad opvallend, maar niet volgens verwachting.
Fijn dat je weer flink aan het testen bent! Je kan natuurlijk altijd "nee" zeggen.😉 Voor mijn gevoel biedt de RideNow TPU het meeste comfort, maar is de (zelf ingekorte) latex het snelste. Ik ben heel benieuwd of mijn gevoel met jouw meting matcht. Drukverlies bij TPU is wel wat minder dan bij latex
BeantwoordenVerwijderen