vrijdag 5 april 2013
VeloTilt wordt glad
Na het lamineren met glasvezel en epoxy, is het nu de beurt aan plamuren en schuren. Eerst is er een zware metalen voet gelast. Hierdoor blijft de plug mooi overeind staan en kan er overal goed aan gewerkt worden.
Na de eerste plamuurlaag is de schuimplug gedroogd en geschuurd. Dat ziet er al heel wat fraaier uit. Morgen wordt de volgende laag plamuur aangebracht en ook deze zal weer glad worden geschuurd. Er wordt om en om steeds met verschillende kleuren plamuur gewerkt. Zo kun je goed zien waar je in een vorige laag aan het schuren ben.
Inmiddels is de spuitcabine helemaal klaar. Ook een compleet verfmengsysteem met computer is geïnstalleerd. Er kunnen nu 18.000 kleuren worden gemengd. Velomobielonderdelen.nl is het enige velomobiel gerelateerde bedrijf in Nederland dat over deze faciliteiten beschikt.
Ziet er gelikt uit mannen!
BeantwoordenVerwijderenErg mooie werkruimten dito projecten en toppers op diverse vakgebieden.
BeantwoordenVerwijderenZijn er al onderdelen van risse binnen?is er nog nieuws over de gewone veer/demperpoot van risse voor mango,quest enzv ?
Hoi Wim,
BeantwoordenVerwijderenIk zie dat op VO.nl nu ook de prettig schenkbare epoxyflesjes verkrijgbaar zijn die ik zelf zo graag gebruik.
Een hele verbetering op de irritante PolyService-blikken!
Mvg Mick
Rudolf,
BeantwoordenVerwijderenDe demper en de lock worden rond nu door Risse naar ons verzonden. De voorpoten duren nog een paar weken.
Groeten,
Wim
even nog een late reactie op dit topic wim, omdat ik net op tv naar 'Mythbusters' keek, ze hadden er een wagen voorzien van dezelfde putjes als die een golfbal heeft. Zo zou de wagen, ondanks dat het oppervlak niet meer effen is, zuiniger worden door het "golfbaleffect". Wat bleek; de wagen werd 11% zuiniger. Is dit volgens jou een idee dat nuttig zou zijn voor velomobielen? Het zou er raar uitzien, maar 11% minder verbruiken is wel erg veel. Als het echt zoveel zou uitmaken kan ik me voorstellen dat recordjagers dit al lang hadden toegepast, maar dit blijkt dan weer niet het geval, en dat vind ik dan weer raar.
BeantwoordenVerwijderenDag Pieter,
BeantwoordenVerwijderenIk heb de uitzending ook gezien. Bij slecht gevormde lichamen zouden de putjes mogelijk helpen. Voor een optimaal gevormd lichaam is iedere oneffenheid een kapot maken van de laminaire stroom. Dit geeft veel extra weerstand. Zelfs een opstaand randje, bijv. van een luik van een monocoque, van 0,2 mm kan de laminaire stroom al vernielen.
Wij maken hem zo glad als mogelijk.
Groeten,
Wim