Het samen rijden in velomobielen kan een riskante bezigheid zijn. Je moet letterlijk continue je voorganger in de gaten houden. En doe je dat niet, dan is dit het gevolg. Zeker bij een kop-staart botsing is er meestal dubbel schade.
Jan Reus weet daar wel raad mee. Zie hier het resultaat vóór en na het innige contact. Goed te weten dat er na zo'n schade letterlijk niets meer van te zien is. Velomobielonderdelen.nl heeft naast een zeer grote ervaring met carbon ook een eigen verfmengcomputer waarmee 18.000 kleuren zijn te maken. De 'glazigheid' van gelcoat kan mooi nagebootst worden door het bijmengen van een deel blanke lak. Zo blijven innige aanrakingen ook innige contacten :)
Een tip: Neem na een aanrijding alle losse stukken en stukjes mee. Jan puzzelt die stukken aan elkaar en daarmee is de optimale vorm beter te reconstrueren.
Hallo Wim,
BeantwoordenVerwijderenEen tijdje terug ben ik met mijn Quest omgerold. De aanhechting van mijn linker wielkast aan de body is toen gedeeltelijk losgeraakt, met als gevolg dat hij nu lek is. Kunnen jullie dat soort schade ook repareren?
Hi Marco,
BeantwoordenVerwijderenUiteraard, doen we 4 tot 6 x per maand.
Groeten,
Wim
Dag Wim,
BeantwoordenVerwijderenTja, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit dan mijn amateuristisch geklungel! Betere spullen en meer ervaring geeft dus duidelijk een perfect resultaat!
Niettemin ben ik toch blij dat ik de fiets rijdbaar heb, het rijd net zo goed, ondanks het wat minder mooi uitzien nu.
Had ik bij julllie in de buurt gewoond had ik het waarschijnlijk ook uitbesteed, dit soort resultaat kan ik zelf nooit behalen.
Groeten, Adri.
Netjes, en een mooie kleur trouwens :).
BeantwoordenVerwijderenOff-topic. Hoe staat het met de ontwikkeling van de nieuwe (Risse) voordempers?
Groet,
Dirk
Dag Dirk,
BeantwoordenVerwijderenDe ontwikkeling van de voordempers duren mij al veel te lang. Risse is maar een klein bedrijfje en heeft kennelijk andere prioriteiten.
Groeten,
Wim
Hoi Wim,
BeantwoordenVerwijderenBij Velomobiel.nl is het altijd zo dat onzichtbaar repareren van dergelijke schade automatisch betekent dat de hele fiets moet worden overgespoten.
Begrijp ik goed dat dit bij jullie anders is?
groet, Richard
Richard,
BeantwoordenVerwijderenNee, de hele fiets hoeft niet te worden overgespoten. Wel moet er slim bepaald worden hoe de spotreparatie moet plaatsvinden.
Groeten,
Wim
Duidelijk vakwerk!
BeantwoordenVerwijderenWat een mazzel dat we een vakman als Jan in het team hebben !!
BeantwoordenVerwijderenGoed om te weten, hoewel ik natuurlijk hoop mijn fiets schadevrij te houden :-)
BeantwoordenVerwijderenGroet, Richard
En hier het 'slachtoffer' - de eigenaar van de groene (nu even GroenLinks) fiets. Ik voel mij buitengewoon verwend met Jan en Wim: vakmensen met veel hart voor de Velomobielen en de eigenaars. Een zeldzame combi, hedentendage :)
BeantwoordenVerwijderenWat kost nu zo een reperatie eigenlijk(ik heb een optie op een schade Quest
BeantwoordenVerwijderenook aan de voorkant,behoorlijk in gedeukt)
Hi Theo,
BeantwoordenVerwijderenBel even met Stefan Franzen van Carbonreparatie.nl
Hij en Jan Reus runnen de vestiging in Enkhuizen nu.
Je kunt hem bereiken op (06) 31 75 19 73
Groeten,
Wim
Dank je Wim voor de snelle reaktie.Zodra de Quest hier is
BeantwoordenVerwijderenzal ik hun bellen.
Groeten
Theo