

Vandaag moet er weer over een stuk weg gereden worden waar alleen de grove onderlaag ligt. Grote gaten vol met water maken het een enorme modderpoel. Linksom of rechtsom, de fietsers moeten er doorheen. Ik ben nog niet van het slechte stuk weg af of ik voel dat het zwaarder rijdt. Nog even proberen of het asfalt gehaald kan worden, maar kansloos. Het wiel loopt zelfs vast.
Als de Quest op zijn kant ligt blijkt de binnenband niet meer in de buitenband te zitten maar helemaal om de as gewikkeld te zijn. Het ventiel zit nog op zijn plek maar is zelfs op het dikste gedeelte krom getrokken.
Gelukkig zit er op de Leatherman een scherp mes en met nogal wat moeite snij ik de binnenband aan stukken. Naast me stopt een fietser die ook al een lekke band heeft. Na een kwartier zijn alle stukken verwijderd en een reserve binnen- en buitenband gaan erop. Op 6 bar schrik ik van een enorme klap en blijkt de binnenband gescheurd te zijn. Niet goed gecontroleerd of deze wel netjes gemonteerd zat. Nog maar eens proberen met een nieuwe binnenband, dat gaat gelukkig goed.

Al met al ben ik er heel tevreden mee.