
David 'gooit' een wiel in de computer en ... die kan er moeiteloos in. Als je het wiel aan een haakje aan de zijkant van de bagageruimte hangt kost dat zelfs nauwelijks ruimte. Zelfs al hang je twee wielen aan weerszijden aan binnenkant van de bagageruimte, dan kan de vakantiebepakking nog steeds riant mee. Dit is heel bijzonder, zeker als je weet dat de grootste breedte binnen de VeloTilt 55 cm is. Deze 55 cm is, echt bij toeval, ook de breedte in de Quest ter hoogte van de schouders. De bagage hoeft ook niet speciaal gevormd te zijn en kan ook geen wielkast vervormen. Om over de ketting maar te zwijgen, die zit veilig voorin.
Dat opent natuurlijk nieuwe perspectieven. De meeste fietsers kiezen er in de winter voor om lekbestendiger winterbanden om te leggen. Dat is met een VeloTilt niet langer nodig.
Met op ieder wiel een snelspanner is het wiel binnen enkele seconden van de naaf. Het nieuwe wiel met opgepompte band zit even snel weer op de naaf. Leuk, wedstrijdje wielen wisselen. Wie er een minuut over doet is een doetje :). Ook leuk is dat het aanpassen van de fiets van toer- naar wedstrijdconfiguratie een kwestie van minuten is. Drie wielen en banden wisselen, een andere kap erop, zeg 5 minuten werk.