



Na inbouw, we hebben de stoel eerst verwijderd, ziet het er allemaal fraai uit.
Werkt het ook?
Nee!
De heerlijke rust die, op een soms tikkende geluidje bij de derailleur na, aan boord heerste, is op slag verdwenen. De kettingrolletjes maken een ratelend geluid. Wel fietst het uitstekend. Ik denk niet dat 1 Watt minder weerstand vast te stellen is, maar tussen de oren .... Kennelijk is de zeer vlakke hoek waaronder de onbelaste ketting het kettingwiel raakt de oorzaak. Ik probeer vanavond het rolletje vlak achter de andere twee rollen te monteren. Dit gebeurt provisorisch met wat ducktape. Deze wijze van monteren kan op deze plek overigens niet, de stoel landt er op. Het levert geen verbetering op. Blijkbaar is het gemis aan druk op de rol een nog belangrijkere oorzaak dan alleen de vlakke hoek.
Vandaar de kop boven dit artikel:'Velomobiel.nl is niet gek'. Die vermaledijde kettingbuis doet zijn werk wel degelijk goed en in alle rust.
Morgenochtend rij ik naar Dronten om .... weer een volledige kettingbuis te halen en te monteren.