In september 2012 is de VeloTilt op het Velomobiel Seminar in Dronten door mij gepresenteerd. Het grote introductiebericht over de nieuwe fiets is met meer dan 10.500 pageviews met grote afstand het meest gelezen bericht. In 2013 is de bouw van het prototype van de VeloTilt van start gegaan. 34 berichten daarover zijn door duizenden lezers gezien.


Totaal nu zo'n 1.180.000 pageviews. De bijgaande schermafbeeldingen zijn veelzeggend. 10% van de bezoekers komt uit de Verenigde Staten. Daar komen, na Nederland, ook de meeste reacties op de VeloTilt vandaan. Ook uit Scandinavië en Frankrijk komen heel veel reacties op de VeloTilt. Deze reacties komen vrijwel allemaal via email.

In de komende maanden zal het eerste prototype rijden. Daarna, ik verwacht rond april, zal een beslissing worden genomen over een mogelijke commerciële productie. Om dit mogelijk te maken wordt nu al veel tijd gestoken in het bedenken van oplossingen die een snelle montage mogelijk maken. Ook worden zoveel als mogelijk dure technieken vermeden. De sandwich romp is uiteraard een duur onderdeel, maar dit maakt de fiets zoveel sterker en veiliger, dat hier geen compromis zal worden gesloten. Ook wij realiseren ons dat een VeloTilt qua prijs haalbaar moet zijn. Zou de fiets flink meer dan tienduizend euro gaan kosten dan zullen er maar een paar van gemaakt worden.