maandag 11 oktober 2010

SKS, truly made in Germany

Vorige week kocht ik een nieuwe pompkop voor de compressor. SKS multivalve, 'truly made in Germany'. Wat ik ook probeerde, de pompkop deed het niet. Nauwkeurige bestudering levert een niet goed sluitende naad op tussen het lichaam van de pompkop en de lichtgekleurde voorzijde. Die voorzijde zit met twee schroefjes vast op het pomphuis. Je gelooft het of niet, maar één van de twee schroefjes heeft geen draad en kan de pomphelften dus niet vastzetten. 'Truly made in Germany', dat mag zo zijn, maar ik denk dat Chinese handjes dit soort mislukte schroefjes echt niet indraaien.

Vanmiddag met Kees op weg naar Fietspunt.nl in Zwaag om de pompkop om te ruilen. Er is nog één SKS pompkop voorradig, tenminste volgens de computer. 'Eén is geen' heb ik in de logistiek geleerd. Dat blijkt nu ook weer, de computer zegt dat er één is, in het magazijn is ie er niet. Zowel heen als terug zet ik de gang er behoorlijk in. Als we in Zwaag zijn gromt Kees 'dat dit op werken gaat lijken'.

Marian is verbaasd dat wij al zo snel weer terug zijn. Kees is weer mee naar De Woude gekomen om twee emmers, totaal 13 kg, Saint Remy stoofperen mee te nemen. Los gestort op de bodem van de Quest gaan ze het makkelijkst mee, al oogt de Quest zo wel enigermate zwaarlijvig :).