
Het frezen van de schuimplug van de VeloTilt is nu goed op gang. De operator van de freesmachine is door een vervelend ongeval van zijn echtgenote even uit de running geweest. Hierdoor is er wat vertraging ontstaan. Studenten mogen de frees niet zelf bedienen.
De eerste plaat van 4 stuks is nu klaar. Op de foto is de tweede samengestelde plaat BASF Styrodur nu enkele uren onderweg. Per plaat duurt het frezen ruim 30 uur. Dit duurt zo lang om een zo glad mogelijk oppervlak te verkrijgen. In de avond is deze plaat ook klaar.
Begin volgende maand worden de onderdelen voor het tilt mechanisme door Risse Racing naar Nederland verscheept.
Vanmiddag rij ik naar Enkhuizen. Het is met 1,5℃ en Bft 4 uit het zuidoosten gewoon koud. De racekap biedt heerlijk comfort en meer dan een dun ondershirt en een dito met lange mouwen is voldoende voor de eerste frisse kilometers. Nog voor Driehuizen kunnen de mouwen al opgestroopt worden. Met rond de 37 km/u koers ik over de mooie dijken van de Schermer naar eerst Hoorn en dan Enkhuizen.

In de nieuwe bedrijfshal zijn Jan Reus en Jan Geel bezig met het aanbrengen van het plafond in de spuitcabine. Dat gaat prettig met zijn tweeën. Als het plafond erin zit kan ook de daglicht TL verlichting worden ingebouwd.

