




Voor een boodschap op naar Castricum. Het is 9 gr. C en dus tamelijk fris. Wow, da's een gekke ervaring! Geen wind in je gezicht en geen windgeraas om je oren. Naarmate de rit langer duurt begin ik het meer en meer te waarderen. Zeker in het koude seizoen is het heel prettig om een sterke afkoeling van je gezicht te vermijden. Heeft ook nog het voordeel dat je hersenen niet kunnen vaststellen dat het heel koud is. Het effect van een koud gezicht is namelijk dat de bloedtoevoer naar je voeten wordt verminderd en je dus koude voeten krijgt.
Zo'n schermpje beslaat normaal gesproken direct door de vochtige warmte uit de krochten van de Quest. Je adem doet ook een duit in het zakje. Eduard heeft daar heel goed over nagedacht. De oplossing is simpel, boor een reeks gaatjes onderin het scherm, leid de buitenlucht door een klein strookje kunststof dat met een klittenbandje vastzit langs de binnenkant van het scherm. En het werkt echt heel goed.
De windstroom gaat nu over het hoofd, ik voel dat de wind wat morrelt aan de bovenkant van mijn pet en langs mijn slapen.
Het lijkt er op dat de snelheid er niet onder lijdt, het zou zelfs wat snelheid verhogend kunnen werken omdat veel wervelingen op de rand van de kap en rond het hoofd nu worden voorkomen.
Blog van Eduard: http://eduardbotter.blogspot.com/
5 opmerkingen:
Hoi Wim,
Volens mij waren we allebei aan het knutselen aan hetzelfde project. Ziet er mooi uit, weer hel anders als mijn fabricage.
Succes ermee,
Groet,
Paul Dijs
Op E.B.'s site lijkt het schermpje nog wat plomp maar nu met u erachter zie ik dat het goed aansluit.
Ik weet wel zeker dat de luchtweerstand kleiner zal zijn dan die van het Versatile dakje!
Het Versatile dakje zal zeker meer luchtweerstand opleveren, maar je zit er wel droger onder. Misschien is er iets te bedenken, misschien met nog een stuk kunststof, om helemaal droog te zitten.
Ik denk ook dat een stuk kunststof zou werken...
Het ziet er heel leuk uit in ieder geval.
Echt een heel leuk blog! Met veel leuke informatie waar ik mee verder kan.
Een reactie posten