Bij de voorbereiding voor een wedstrijd maak ik altijd een checklist van alle dingen die gedaan moeten worden. Zaken die de snelheid bevorderen staan steevast bovenaan. Een van de todo's die bovenaan staan zijn wieldoekjes aan de binnenkant van de voorwielen. Bij de nieuwlevering van een eerdere Quest heeft Velomobiel.nl ooit één keer wieldoekjes aan de binnenkant van de wielen gemonteerd. Op speciaal verzoek. Die verzoeken worden nu niet meer gehonoreerd. Het zou een 'vervelende klus zijn waar de monteurs niet op zitten te wachten'.


Als het wiel eraf is moeten er een serie nieuwe spaakklemmetjes worden geplaatst. Dan kan het wiel er direct weer op, uiteraard wel met het nieuwe doekje er los achter. Vastzetten van het doekje met de spaakklemmetjes kan pas nadat de 3 kogelkopjes van de wielophanging zijn vastgezet. Doordat het gat in het wieldoekje redelijk ruim is kunnen de kogelkopjes toch redelijk makkelijk worden gemonteerd. Als de 3 kogelkopjes vast zitten kan het wieldoekje in de spaakklemmetjes worden vastgeklikt.
Het wiel wordt weer op de naaf gezet en met de inbusbout vastgezet. Tenslotte zet ik de wielpoot weer vast met de dubbele moer aan de buitenzijde van de wielkast binnen in de Quest.
'De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest'. Ik heb er lang tegen aangehikt en uiteindelijk is het in een uurtje gepiept.