




Ymte zal me twee banden toesturen. Vandaag komen ze aan.
De banden zijn met 280 gram heel licht, zien er heel fraai uit en vallen als vanzelf om de velg. Als gevolg van de ruime montage is het mooi rond laten lopen een kwestie van montage vloeistof gebruiken. De banden zijn hoog en breed, namelijk 48 mm boven de velg en 49,2 mm breed. In vergelijking met de Avocet zijn ze veel forser. De Avocet is 40 mm hoog en 43,3 mm breed. De stuuruitslag wordt dus nog verder beperkt, al lijkt het nog mee te vallen.
De computer moet ingesteld worden op een omtrek van 1.58 meter, de Avocet staat op 1.53 meter.
De band moet worden gebruikt tussen 2.5 en 4 bar. Op de site van Gocycle staat dat ze beslist niet harder mogen worden opgepompt dan 5.5 bar. Ik zet ze op 5 bar.
Voor de montage keer ik een band binnenste buiten en het lijkt dat er een flink aantal radiale karkasdraden aanwezig zijn. Op de super gedetailleerde foto's zie ik later evenwel dat het toch goeddeels diagonale draden zijn. De dikte van de wangen is 0,75 mm, even dik als van de Avocet. Het loopvlak van de Gocycle is evenwel veel zachter dan van de Avocet.
Morgen ga ik een ritje maken en zal ik hier verslag doen.